دادستان اسدآباد خبر داد:

بنگاه های املاک متخلف پلمب خواهند شد

بنگاه های املاک متخلف پلمب خواهند شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۳ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۳

دادستان اسدآباد گفت: با متخلفان واحدهای صنفی مشاوران املاک طبق قانون برخورد و واحدهای صنفی آنها تا شش ماه به دستور مقام قضایی پلمب می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا سلطانی‌ متهور با بیان اینکه متأسفانه قیمت مسکن در سال جاری به طور سرسام آوری افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به تورم قیمت بالای مسکن و اجاره بها در شهرستان اسدآباد از دو ماه پیش اقدامات دادستانی اسدآباد برای پیشگیری و جلوگیری از گرانی قیمت و اجاره بهای کاذب مسکن در شهرستان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در نخستین اقدام فعالیت کانال فضای مجازی مشاوران املاک شهرستان که در این تورم بی تأثیر نبود، متوقف شد، افزود: چندی پیش طی جلسه ای با اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان تذکرات و هشدارهای لازم به تمامی واحدهای صنفی املاک شهرستان داده شده و ۷ بند دستورالعمل به اصناف و اماکن اعلام کرده ایم که در صورت عدم توجه واحدهای صنفی املاک به این تذکرات و هشدارها قطعاً با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

سلطانی‌متهور با اشاره به اینکه در حال حاضر هفته ای یکبار بازرسی لازم از واحدهای صنفی املاک سطح شهرستان انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: متصدیان واحدهای صنفی املاک شهرستان موظف هستند هر گونه افراد با عنوان دلال و واسطه را از مرکز انجام معاملات خود اخراج کرده و اجازه دخالت در انجام قراردادها و معاملات خود را به هیچ فردی ندهند.

وی تصریح کرد: از چندی پیش در دستورالعمل ۷ بندی دادستانی شهرستان از متصدیان واحدهای صنفی املاک درخواست کرده ایم سریعاً به هر گونه فعالیت صنفی خود در فضای مجازی و واقعی پایان داده و نیز تمامی واحدهای صنفی املاک انصاف را سرلوحه فعالیت روزمره صنفی خود قرار دهند.

دادستان اسدآباد با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی املاک بدون پروانه کسب طبق ماده ۲۷ و ۲۸ (ق،ن،ص) توسط پلیس اطلاعات و بازرسی اتاق اصناف پلمب خواهند شد و اجازه فعالیت صنفی به آنها داده نمی شود، گفت: متصدیان واحدهای صنفی املاک قیمت های بالا و کاذب را به هیچ عنوان قبول نکنند و انجام ندهند و هر گونه موارد مشابه را سریعاً به دادستانی، رئیس اتاق اصناف و یا پلیس اطلاعات و امنیت(اماکن) اطلاع دهند بنابراین در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان طبق قانون برخورد و واحدهای صنفی آنها تا شش ماه به دستور مقام قضایی پلمب می شود.

وی خاطرنشان کرد: از متصدیان واحدهای صنفی املاک شهرستان درخواست کرده ایم حتماً نسبت به اعلامیه ای با عنوان «معاملات با قیمت کاذب و بالا در این واحد صنفی ممنوع بوده و انجام نمی پذیرد» اقدام کنند و این اعلامیه باید در محل مناسب و نیز قابل رؤیت برای مشتریان باشد.

وی با اشاره به اینکه اخذ کارت مباشرت برای هر فردی که به عنوان منشی و یا نیروی خدماتی در واحد صنفی املاک حضور دارند، الزامی است، یادآور شد: بازرسی های مداوم توسط بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن برای بررسی و پیگیری مصوبات فوق به صورت مکرر انجام می شود و هر گونه تخلفات در این راستا را به دادستانی برای برخورد قانونی گزارش می کنند.

دادستان اسدآباد یادآور شد: از واحدهای صنفی شهرستان متعاقباً خواهشمندیم ضمن رعایت نکات فوق در انجام معاملات صنفی و تنظیم قراردادها همکاری لازم را برای بهبود اوضاع قیمت مسکن و موارد مربوط به آن با ادارات و ارگان های مربوطه داشته باشند و قطعاً بی توجهی و عدم تبعیت از مصوبات فوق برخورد قاطع مراجع قضایی را برای متخلفان در پی خواهد داشت.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman