قیمت مسکن در لرستان تعدیل خواهد شد

قیمت مسکن در لرستان تعدیل خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۳ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۲

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح اقدام ملی در تعدیل قیمت مسکن نقش بسزایی دارد.

معاون راه و شهرسازی لرستان:
طرح اقدام ملی در تعدیل قیمت مسکن نقش بسزایی دارد
طرح اقدام ملی در تعدیل قیمت مسکن نقش بسزایی دارد



به گزارش خبرآنلاین از لرستان، رضا پیامنی اظهار کرد: اجاره بها و تعیین قیمت مسکن یکی از وظایف شورای مسکن استان است.

وی با بیان اینکه به منظور زمینه‌سازی و نظامند کردن قیمت‌گذاری در معاملات عرصه و اعیان و اجاره بها در استان و کنترل تورم مسکن و اجاره بها مقرر شد جلسه‌ای توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری با حضور راه و شهرسازی، نماینده کارشناسان ماده ۱۸۷ قوه قضائیه، اداره امور مالیاتی و اتحادیه صنف مشاورین املاک برگزار شود، عنوان کرد: قطعا راهکارهای خروجی این جلسه پس از تصویب در شورای مسکن به عنوان مبنایی برای تعیین قیمت‌گذاری کارشناسی زمین، مسکن و اجاره بها در استان قرار می‌گیرد.

معاون راه و شهرسازی لرستان گفت: مصوبات شورای مسکن استان گام خوبی در راستای منطقی کردن قیمت مسکن و اجاره بها خواهد بود و این شورا نسبت به شناسایی، امکان سنجی و خرید زمین از مالکین ورود پیدا کرده و دستگاه‌هایی نظیر شهرداری و ثبت اسناد استان که اراضی مازاد دارند مکلف هستند در راستای احداث مسکن سند اراضی خود را به راه‌وشهرسازی انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده شهرهای استان اراضی وجود دارد که قابلیت تبدیل به شهرک را دارند.

پیامنی تصریح کرد: بحث مسکن فقط مختص لرستان نیست و حتی در استان‌هایی با توپوگرافی متناسب با لرستان وضعیت تورم مسکن اینگونه نیست؛ هرچند ممکن است عواملی همچون عرضه زمین‎نهاده‌های ساختمانی و حمل و نقل در قیمت تاثیرگذار باشد اما عوامل اصلی نیستند.

وی افزود: به لحاظ نرخ رشد مسکن جزو استان‌های متوسط بوده‌ایم اما در دو سال اخیر اتفاقات عجیبی در بحث قیمت مسکن رخ داده است.

پیامنی گفت: در استان و خرم‌آباد قطعات زیادی زمین وجود دارد اما بخاطر واسطه‌گری و اینکه این زمین در سال چندین بار به فروش می‌رسد مالک رغبتی برای ساخت آن ندارد.

معاون راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه وضع قوانین جدید بر مالیات و واحدهای مسکونی خالی در تعدیل قیمت مسکن موثر خواهد بود، اظهار کرد: شهرداریهای استان با کمک دستگاه‌ها خدمات رسان مکلف هستند واحدهای مسکونی خالی شهرها را مشخص کنند.

وی عنوان کرد: مصوبات شورای مسکن متناسب با تصمیمات هیات دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن بوده و باید اجرایی شوند.

پیامنی با اشاره به اینکه در راستای طرح اقدام ملی ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان تولید خواهدشد که واجدین شرایط در شهرهای استان مشخص شدند و این امر می‎تواند در تعدیل قیمت مسکن بسیار موثر باشد، اضافه کرد: از سال ۹۰ تا ۹۴ ۳۶ هزار پروانه ساخت مسکن صادر شده و این درحالیست که از سال ۹۵ تا۹۸ تنها ۱۰ هزار پروانه ساخت صادر شده است.

خبر آنلاین

برچسب ها:

قیمت مسکن ،لرستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman