مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

افزایش سقف تسهیلات بافت‌های فرسوده

افزایش سقف تسهیلات بافت‌های فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۲ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سقف تسهیلات برای ترمیم بافت‌های فرسوده این استان و با هدف بهره‌مندی متقاضیان و کمک به کاهش قیمت مسکن افزایش یافت.
به گزارش اخبار ساختمان، «احمد مرزبان»، افزود: تسهیلات بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای، افراد دارای پروانه اشتغال انبوه‌سازی و در صورت استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش مصرف انرژی، در شهر اراک ۲۲۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان ۱۸۰میلیون تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات برای سازندگان شخصی در مرکز استان در شهر اراک ۸۰ میلیون و سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۳۲۸ واحد سال گذشته در استان با اعتباری بالغ بر ۱۳۱ میلیارد ریال دربافت های فرسوده از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

مرزبان افزود: نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده به ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: وزارت راه و شهر سازی در راستای نوسازی بافت‌های فرسوه و به‌منظور جابه‌جایی و تسریع در روند نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری در نظر دارد به ازای هر واحد در شهر اراک و سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با نرخ چهار درصد و بازپرداخت حد اکثر ۳۶ ماهه به متقاضیان پرداخت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: موضوع حل معضل حاشیه‌نشینی شهری همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهر سازی بوده، بنابراین پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی دربافت فرسوده و نا کارآمد شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت واحدهای مسکونی انفرادی و ساخت مجتمع مسکونی و همچنین سازندگان حرفه‌ای، با منابع بدون سپرده براساس ضوابط و مقررات امکان‌پذیر است.

۱۲۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی (معادل ۱۳ درصد) ساکن محله های حاشیه‌ای و فرسوده هستند.

۲۳ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری کلانشهر اراک در محله های حاشیه ای سکونت دارند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman