رئیس اتاق اصناف لرستان:

لزوم برخورد با دلالان مسکن در لرستان

لزوم برخورد با دلالان مسکن در لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۰ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: جلوی موج‌سواری دلالان در بحث مسکن گرفته شود.
به گزارش اخبار ساختمان، منوچهر اسبکوه در جلسه شورای مسکن استان که در محل کانون کارشناسان دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از جلسات راهکارها پیشنهاد و مسائل آسیب‌شناسی می‌شود اما در عمل کار انجام نمی‌شود؛ اگر مصوبات اجرایی می‌شد امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

وی ادامه داد: نباید در مرحله‌ای از مشکلات قرار بگیریم که نتوانیم آن را جمع کنیم.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه برای مسکن در استان متولی ثابتی وجود ندارد که عهده‌دار این مهم باشد، خاطر نشان کرد: چنانچه سامانه جامع املاک به معنی واقعی اجرایی می‌شد امروز جلوی موج‌سواری دلالان در بحث مسکن گرفته می‌شد.

اسبکوه بیان کرد: چنانچه واحدهای مسکونی خالی شناسایی و مالیات بر آنها تحمیل شود سرمایه‌گذار و دلالان یه سمت و سوی واحدهای مسکونی نمی‌روند و سبب افزایش تورم در بخش مسکن شوند.

وی با بیان اینکه باید رسانه‌ها مرد را از میزان قیمت‎ها آگاه کنند تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم، تصریح کرد: در لرستان افزایش قیمت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد برآورد شده است و اقشار آسیب‌پذیر جامعه اذعان دارند که باید چادر بزنند.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه اتاق اصناف نمی‌تواند روی قیمت ورود پیدا کند اما در مورد قیمت کمیسیون‌ها بین خریدار و فروشنده چنانچه تخلفی صورت گیرد با خاطیان به عنوان گران‌فروشی برخورد و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

اسبکوه یادآور شد: باید مشاورین املاک با قیمت‌های غیر متعارف برخورد کنند و این مستلزم همکاری اتاق اصناف با مشاورین املاک است.

ایسنا

برچسب ها:

دلالان مسکن ،لرستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman