رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی مطرح کرد:

تاکید بر وجود و ضرورت طرح جامع مسکن

تاکید بر وجود و ضرورت طرح جامع مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۶ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بر وجود و ضرورت طرح جامع مسکن تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، رمضانی گفت: در حال حاضر اطلاعاتی در این ارتباط با وضع موجود مسکن های ساخته شده و مورد نیاز وجود ندارد و از سوی دیگر نمی دانیم که چه تعداد مسکن ساخته شده نیز در حال حاضر بلا استفاده هستند.

وی افزود: اگر طرح جامع مسکن وجود داشته باشد از این سمت و سو که هر شخصی پول داشته باشد می تواند با روش های سنتی خانه بسازد، خارج خواهیم شد.

رمضانی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از کشورها، سازندگان مسکن به سوی انرژی پاک پیش رفته اند تا هزینه ها را کاهش دهند و آسایش را افزایش دهند.

وی اظهارکرد: از آنجاییکه با روش های سنتی امر خانه سازی را انجام می دهیم، عمر ساختمان هایمان کوتاه است و مجبور به کوباندن منازل بعد از گذشت 50 سال و یا تعمیر آن ها بعد از گذشت حدود پنج سال می شویم، این درحالی است که یک ساختمان باید تا 100 سال عمر داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد: از آنجاییکه تقاضای انباشت در حوزه مسکن وجود دارد به صورت شتاب زده به کمیت می پردازیم و به کیفیت منازل توجه چندانی نداریم.

وی تاکید کرد: باید یک برنامه بلند مدت در حوزه مسکن وجود داشته باشد که حوزه های مختلف تقاضا و ... در آن بررسی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر چقدر در حوزه مسکن، تقاضای انباشت وجود داشته باشد از تولید محصولی با کیفیت فاصله خواهیم گرفت.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman