ورود دادستان کرج برای کنترل بازار مسکن

ورود دادستان کرج برای کنترل بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۸ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۱

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: برای کنترل وضعیت مسکن مکاتباتی با سایت‌های مسکن صورت گرفته که دیگر قیمت خانه یا اجاره بها را در سایت ذکر نکنند چون این کار باعث افزایش بهای مسکن و دامن زدن به بازار متشنج می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین مددی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزار شد، درپاسخ به اینکه چه نظارتی بر مبلغ دریافتی شهرداران به عنوان حقوق وجود دارد، اظهار کرد: سازمان بازرسی و شورای شهر بر حقوق شهرداران نظارت دارند ولی اگر مصداقی و موردی اطلاعات مستندی در مورد اینکه شهرداری در استان حقوق نجومی دریافت می‌کند وجود دارد، مدارک به دادگستری ارسال تا رسیدگی لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان امام خمینی توضیح داد: پروسه واگذاری این بیمارستان که متعلق به بنیاد شهید بوده به بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی افزود: دو نفر در مزایده این بیمارستان برنده شده‌اند ولی هنوز واگذاری آن به طور کامل صورت نگرفته و باید تصمیمات درستی در خصوص نحوه واگذاری داروخانه و ... این مجموعه گرفته شود و همچنین وضعیت حقوق عقب افتاده پرسنل و پرداختی بازنشستگان آن هم تعیین تکلیف شود.

این مسئول اضافه کرد: دادستانی به موضوع پرونده امام خمینی ورود کرده و قرار شده برنده مزایده تعهداتی به بخشی از کارکنان بازنشسته این بیمارستان بدهد و سروسامانی نیز به وضعیت شاغلان این بیمارستان داده شود.

دادستان کرج توضیح داد: البته اگر در این فرایند به این نتیجه برسیم که مراحل قانونی در واگذاری این بیمارستان صورت نگرفته تدابیر لازم در مراجع قضایی اتخاذ خواهد شد.

مددی در پاسخ به اینکه چرا دور دور خودروهای لوکس در منطقه عظیمیه که برای مدتی متوقف شده بود مجددا از سرگرفته شده، افزود: گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد و دور دور خودروهای گران قیمت به خصوص در ساعات پایانی شب باعث شد دستگاه قضا به این حوزه ورود کند و با نصب بنر و اطلاع رسانی در مرحله اول تا حد زیادی از این روند جلوگیری شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر دور دور خودرویی در این مسیر اثبات شود علاوه بر اینکه خودروی فرد برای مدت طولانی توقیف خواهد شد، راننده نیز برای پرداخت جریمه باید به مراجع قضایی مراجعه کنند.

دادستان کرج اضافه کرد: دور دور خودروها فقط در عظیمیه نیست و در رجایی شهر و مهرشهر هم شاهد ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت توسط این قبیل خودروها هستیم.

وی ادامه داد: برای برخورد با رانندگان این خودروها پلیس گاه از طریق نیروهای محسوس خود که لباس فرم پوشیده اند وارد عمل می‌شود و برخی هم توسط نیروهای نامحسوس پلیس اعمال قانون می شوند.

دادستان کرج گفت: این طرح در مناطق مختلف شهر به صورت مستمر ادامه دارد تا کمتر شاهد چنین صحنه‌هایی در سطح شهر باشیم.

وی اضافه کرد: برنامه داریم با توجه به تعداد پرونده‌های بخش آسارا اگر تعداد پرونده ها افزایش یابد، دادگاه بخش در این منطقه ایجاد شود چون با توجه به فاصله این منطقه به کرج رفت و آمد به آن برای رسیدگی به پرونده ها سخت است.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت خانه و افزایش افسارگسیخته اجاره مسکن در البرز توضیح داد: این موضوع صرفاً مختص البرز نیست و در کل کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای کنترل این وضعیت مکاتباتی با سایت‌های مسکن صورت گرفته که دیگر قیمت خانه یا اجاره بها را در سایت ذکر نکنند چون این کار باعث افزایش بهای مسکن و دامن زدن به بازار متشنج می‌شود.

وی اضافه کرد: مکاتباتی با تعزیرات و اتحادیه مشاورین املاک صورت گرفته تا نظارت خود را بر روند افزایش قیمت اجاره بها و قیمت مسکن افزایش دهند تا کمتر شاهد دلالی در این حوزه باشیم.

مددی گفت : در صورتی که دولت آمادگی داشته باشد دستگاه قضا آمادگی دارد وارد این حوزه شود تا افزایش قیمت لجام گسیخته در این حوزه کنترل شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج در پاسخ به تعداد پرونده های سازمان نظام پزشکی البرز توضیح داد: سازمان نظام پزشکی استان البرز پرونده‌ای در دادسرا ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی پزشکان به دلیل موقعیت کاری خود عضو سازمان نظام پزشکی استان هستند، گفت: اما یک پرونده در خصوص یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی البرز در دادسرای کرج تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman