تاثیر ارائه وام‌ های مسکن ارزان به کارگران

تاثیر ارائه وام‌ های مسکن ارزان به کارگران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۷

یک کارشناس حوزه کار بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن‌های صنفی کارگری برای شناسایی کارگران فاقد مسکن تاکید کرد و گفت: ساخت مجتمع‌های مسکونی در داخل کارخانه‌ها می‌تواند ضمن تامین رفاه و آسایش در رفع دغدغه مسکن کارگران موثر باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی اکبر سیارمه درباره پرداخت وام‌های مسکن ارزان به کارگران گفت: اختصاص وام‌های ارزان قیمت شاید بتواند تا حدی مشکل تامین آورده و نقدینگی را برطرف کند ولی معتقدم اگر وام‌های مسکن به جای آنکه به افراد اختصاص یابد به مصالح ساختمانی داده شود و انبوه سازانی که توان ساخت‌وساز دارند این وام را در جهت ساخت مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد استفاده کنند، بهتر است.

وی تصریح کرد: برای خانه دار کردن کارگران باید زمین هایی در اختیار آنها گذاشته شود که تنها هزینه آماده‌سازی آن را بپردازند و از ظرفیت تعاونی‌های مسکنی که در ساخت پروژه‌های مسکن موفق بوده اند، استفاده شود.

به اعتقاد این کارشناس حوزه کار، به منظور تامین مسکن کارگران و طبقات محروم و کم درآمد باید الگوهایی که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای خانه دار کردن اقشار محروم بکار گرفته‌اند مورد مطالعه و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به اقدام برخی کارخانه‌ها در ساخت منازل مسکونی برای کارگران خود اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته بعضی از کارخانه‌های بزرگ به فکر مسکن کارگران خود افتادند و در داخل کارخانه و یا جوار کارگاه واحدهای مسکونی احداث کردند تا از این طریق رفاه حال کارگران خود را فراهم کرده و دغدغه مسکن آنها را برطرف کرده باشند.امروز هم برخی از شهرکهای صنعتی و کارخانه‌ها در نزدیکی محل کار برای آسایش نیروهای کار خود مجتمع‌های مسکونی ساخته‌اند.

سیارمه در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن‌های صنفی کارگری برای شناسایی کارگران فاقد مسکن و کمک به تامین مسکن کارگران تاکید کرد.

گفتنی است به دنبال امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران، ساماندهی ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن و مشارکت بخش تعاون در احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده با تعامل و همکاری اتاق تعاون ایران، منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی ساخته شود.



منبع: ایسنا

برچسب ها:

وام مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman