مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

69 درصد مساکن روستایی سنددار شدند

69 درصد مساکن روستایی سنددار شدند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۱

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۶۹.۱ درصد بوده که این میانگین در سطح کشور ۶۰.۹۳ درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای افزود: تاکنون ۶۳ هزارو ۹۹۵ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و هفت هزارو ۱۰۷ جلد سند برای واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد استان صادر شده است.

به گفته وی، میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری ۱۲.۲۸ درصد در سطح کشور و در این استان ۲۷.۹ درصد است که برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسؤول ادامه داد: صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌ای تقسیم شود.

وی اظهار داشت: این اقدام موجب می شود که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی شده و در نهایت توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند.

این مسؤول یادآور شد: در صورت استقبال آن دسته از روستائیان که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی ۲ سال نسبت به سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد استان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می کند و این به عنوان یک پشتوانه برای روستاییان به شمار می‌آید.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman