لزوم توجه به موضوع آب در شهر هشتگرد

لزوم توجه به موضوع آب در شهر هشتگرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۹ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر بازنگری و تجدید نظر در تخصیص از میزان آب‌های سطحی برای شهر جدید هشتگرد تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، علی درویش‌پور در جلسه شورای تأمین مسکن البرز گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر ایجاد شهر جدید هشتگرد با هدف سکنی گزینی و کاهش تراکم کلانشهرهای کرج و تهران، جانمایی و مطالعات لازم صورت پذیرفته اما در این راستا تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب از اهم مواردی است که باید برای آن تدابیر لازم اندیشیده شود تا در آینده ساکنان این شهر با مشکل بی آبی مواجه نشوند.

درویش پور افزود: به رغم پیگیری‌های فراوان این مقوله مهم هنوز نهایی نشده است. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که مشکل تامین آب مورد نیاز با توجه به وجود دو سد مهم کرج و طالقان قابل توجیه نیست و باید برای آن از سوی وزارت نیرو تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان برداشت البرز از سطح آب‌های زیرزمینی در حدود ۶۸ درصد برآورد می‌شود که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهر جدید هشتگرد منطقه‌ای بکر و آماده جهت طراحی بروز و مدرنی است که بر اساس اصول شهرسازی و معماری باشد در این راستا مدیران در هر مسئولیتی که هستند باید برای آبادانی این منطقه تلاش کنند تا در قبال عدم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهری که گناهی نابخشودنی است، شرمنده نباشند.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری باید بسته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه با تاکید بر لزوم بسته شدن پرونده مسکن تا پایان سال جاری یادآور شد: دغدغه مدیران شرکت‌های خدماتی استان در خصوص نامناسب بودن جانمایی‌های صورت گرفته پروژه‌های مسکن مهر منطقی و معقول است اما به هر ترتیب باید به این نکته توجه کرد که سیستم قائل به فرد نیست و باید در قبال تصمیمات کلان ملی مسئول بود چرا که مردم با امید در این پروژه‌ها شرکت کردند تا صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است با برگزاری نشستی تخصصی با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی متولی امر مسکن مهر نسبت به رفع و رجوع مشکلات باقیمانده اقدام کرده و تمامی واحدها به صاحبان آنها واگذار شود.

درویش پور در ادامه به اقدام شایسته دولت در حوزه تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه اشاره کرد و گفت: نگاه مدیریت استان در حوزه طرح اقدام ملی مسکن در حوزه توسعه شهری با هدف بازسازی بافت‌های فرسوده، خودمالکی و مشارکتی به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و عدم هزینه کردهای گزاف در حوزه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است که می‌تواند به نفع مردم و استان باشد.

وی افزود: هدایت این طرح‌ها به سمت شهرستان‌های استان از جمله اشتهارد که به دلیل رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری در آینده‌ای نه چندان دور این شهرستان را به مکانی برای پذیرش جمعیتی بالا آماده می‌کند، نیازمند تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است که باید از هم اکنون برای آن سیاست گذاری‌های لازم صورت پذیرد تا آیندگان را با مشکل مواجه نکند.

ایسنا

برچسب ها:

هشتگرد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman