در 6 استان کشور انجام خواهد شد؛

ساخت 15 هزار مسکن با کمک انبوه سازان

ساخت 15 هزار مسکن با کمک انبوه سازان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۴ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۹

عضو هیات‌‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از واگذاری پروژه آماده‌سازی و ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد به سازندگان و انبوه‌سازان در ۶ استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، عباس شفیعی با بیان اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، شرکت بازآفرینی شهری ایران متعهد به تولید ۱۴۵ هزار مسکن است، گفت: مشارکت در آماده‌سازی و ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در اراضی و املاک این شرکت از طریق فراخوان در ۶ استان به سازندگان، انبوه‌‌‌سازان و فعالان بخش مسکن واگذار می‌شود.

عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه متن آگهی فراخوان پروژه‌‌های آماده‌‌سازی و مشارکت در ساخت از طریق روزنامه‌های اخبار اقتصادی و همشهری در تاریخ ۱۸ و ۲۰ خردادماه به چاپ می‌رسد، افزود: پروژه‌های سفیدرود رشت (گیلان)، مرادآباد چابهار (سیستان و بلوچستان)، کلاک کرج (البرز)، حکیم الهی سمنان (سمنان)، شهیدرجایی شوشتر (خوزستان) و پردیسان قم (قم) از جمله‌ پروژه‌هایی هستند که در ا ین دوره برای آماده‌‌سازی و ساخت به متقاضیان عرضه شده است.

او عنوان کرد: به انبوه‌سازانی که در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با استفاده از فناوری‌های نوین مبادرت به ساخت و ساز کنند، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد به ترتیب ۲۵۰ ، ۲۳۰و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق بانک عامل پرداخت خواهد شد. این تسهیلات برای سایرشهرها ۱۸۰ میلیون تومان است.

شفیعی تسهیلات نوسازی برای سازندگان حرفه‌‌ای و توسعه‌‌گر (بدون استفاده از فناوری­‌های نوین) را به ترتیب در تهران، کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۲۰۰ ، ۱۸۰ و ۱۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سایر شهرها انبوه‌‌‌سازان و توسعه‌‌‌گران ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت می‌‌‌کنند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman