رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:

لزوم بررسی قیمت کاذب مسکن در همدان

لزوم بررسی قیمت کاذب مسکن در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۷ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۸

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه قیمت کاذب مسکن در شهر باید بررسی شود و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای سیاستگذاری‌های درست در این زمینه لازم است گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم در طرح جامع شهری محدوده شهر همدان افزایش و تا حد امکان وسعت یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، کامران گردان با بیان اینکه مسئله قیمت مسکن تابع سیاست‌های ملی و کشوری است اظهار کرد: وضعیت همدان هم جدای از کشور نیست اما توریستی بودن، مهاجرت معکوس، کمبود زمین در منطقه جنوبی شهر و صنعتی نبودن از عوامل افزایش قیمت مسکن در همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود در حوزه مسکن اقدامات خوبی در این راستا انجام شده که منجر به کاهش قیمت مسکن می‌شود از جمله رایگان کردن عوارض و پروانه ساخت مناطق شمالی شهر تا ارتفاع ۲/۵ طبقه است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری مشوقی برای ساخت و ساز در مناطق شمالی شهر به حساب می‌آید افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم در طرح جامع شهری محدوده شهر همدان افزایش و تا حد امکان شهر وسعت یابد.

وی خاطرنشان کرد: کوتاه کردن زمان لازم برای اخذ پروانه ساخت در اولویت‌های مدیریت شهری قرار دارد تا انبوه‌سازان مدت کوتاه‌تری سرمایه در خود درگیر پروژه‌های مسکونی کنند تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

گردان در ادامه گفت: در حوزه پروانه ساخت در شهر همدان افزایش چشمگیری نسبت به افزایش متریال ساخت مسکن صورت نگرفته و این میزان در متراژ قیمت مسکن مبلغ قابل توجهی نیست.

وی در پایان اظهار کرد: قیمت کاذب مسکن در شهر باید بررسی شود و هم‌افزایی دستگاه‌های استان برای سیاستگذاری‌های درست در این زمینه لازم است.

فارس

برچسب ها:

قیمت مسکن ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman