تولید مسکن در کرمان با مشکل مواجه است

تولید مسکن در کرمان با مشکل مواجه است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۵ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۳

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: مشکل جدی در تولید مسکن داریم.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدمهدی رودباری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان اظهار داشت: مشکل جدی در تولید مسکن داریم و در بسیاری از شهرهایی که مردم متقاضی منزل مسکونی هستند، فاقد زمین هستیم و یا اراضی دارای معارض هستند.

معاون املاک و حقوقی اداه کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با اشاره به وضعیت فعلی بازار خودرو و مسکن در ایران ادامه داد: بحث خودرو و مسکن تبدیل به مطالبات عمومی شده است و مردم انتظار دارند بازار را کنترل کنیم.

وی ابراز داشت: باید تولید بیشتری داشته باشیم تا قیمت‌ها شکسته شود و مردم بتوانند از خودرو و مسکن مورد نیاز خود استفاده کنند و اگر نتوانیم این امر را دنبال کنیم، نمره خوبی از طرف مردم نمی‌گیریم.

رودباری از وجود بحث تحریم‌ها تکنولوژی برای بازار خودرو در کشور سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: این در شرایطی‌ست که بازار مسکن 100 درصد داخلی‌ست و توانایی و ظرفیت مورد نیاز وجود دارد، اما بحث کمبود اراضی مسکونی را داریم.

وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهایی که مردم متقاضی منزل مسکونی هستند، فاقد زمین هستیم و یا اراضی دارای معارض هستند.

زمین‌خواری‌ها موجب درگیری مردم و حاکمیت می‌شود

یدالله موحد پیش رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: زمین‌خواری قانونی به این شکل است که افرادی در بسترهای قانونی با بند و بست‌هایی اقدام به تصرف اراضی دولت می‌کنند و این اراضی را می‌فروشند و بعد تعدادی آدم فقیر و محروم را با حاکمیت درگیر می‌کنند.

وی بیان داشت: این موارد درد و رنج است و همه ما با آن مواجه هستیم و به ویژه دستگاه قضایی با این موارد درگیر است وانصاف نیست، اگر بخواهیم با مردمی برخورد کنیم که بدون تقصیر درگیر مسائل زمین‌خواری شده‌اند و با افرادی که اسناد اراضی را با تبانی کردن منتقل کرده‌اند باید اقامه دعوا داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: دادگستری استان کرمان مانند گذشته از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند تا شاهد توسعه هرچه بیشتر استان در بخش‌های مختلف باشیم و همچنین در برابر سنگ‌اندازی‌ها برای سرمایه‌گذاران می‌ایستیم.

فارس

برچسب ها:

تولید مسکن ،کرمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman