لزوم وجود آمار درست در بخش مسکن

لزوم وجود آمار درست در بخش مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۹ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۳

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از نظر علمی و تخصصی، زمانی می‌توانیم دست به تصمیم‌سازی‌های درست بزنیم که داده‌های آماری مبتنی بر واقعیت باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالله بهادری عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در اولین نشست کمیته آمار این سازمان با اشاره به گستردگی وظایف سازمان و نیاز ذاتی این سازمان به اطلاعات و آمارهای صحیح اظهار داشت: خلاء وجود آمار و اطلاعات درست و به روز تنها در سازمان ملی زمین و مسکن حس نمی‌شود و در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود دارد. عدم وجود یک نظام آماری باعث اتلاف زمان و ناهماهنگی‌های دستگاه‌های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر آمادگی هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در بسترسازی برای تصمیمات و مصوبات کمیته آمار، گفت: مصوبات این کمیته که با نگاهی تخصصی و کارشناسی شده با حداکثر سرعت در دستور کار هیات‌مدیره قرار خواهد گرفت و ما در هیات‌مدیره سازمان خود را موظف به تسهیل امور برای کمیته آمار می‌دانیم.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اعضای کمیته آمار همگی از مدیران و کارکنان جسور، فعال و مطلع این سازمان هستند، اضافه کرد: مصوبات این کمیته باید با نگاهی تخصصی و تعاریف یکسان و مورد توافق تمامی استفاده‌کنندگان تهیه شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای درون و بیرون سازمان باشد.

در ابتدای این نشست، نفیسه قدسیان مدیرکل دفتر تجهیز منابع، برنامه‌ریزی و بودجه سازمان ملی زمین و مسکن نیز با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل کمیته آمار و نحوه انتخاب اعضای آن گفت: با توجه به عواملی چون عدم تمرکز و یکپارچگی در زمینه ارائه آمار و گزارشات به سازمان‌های نظارتی و وجود مشکلاتی در تجمیع و ارائه آمارها در سازمان ضرورت استقرار نظام جامع آماری در سازمان مطرح شد و پس از اخذ مجوز هیات مدیره سازمان، تلاش برای شناسایی اقلام آماری مورد نیاز آغاز شده است.

قدسیان مرحله بعد از شناسایی اقلام آماری در سازمان ملی زمین و مسکن را تامین زیرساخت فناوری اطلاعات مورد نیاز و پس از آن تهیه شناسنامه آماری برای هر یک از اقلام انتخاب شده عنوان کرد و افزود: نمونه فرم های شناسنامه آماری تهیه شده و برای اصلاح و اخذ نظر اعضا در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی توضیح داد: تبادل اطلاعات و تکمیل پایگاه اطلاعات آماری مطابق با شناسنامه های تهیه شده با هدف تغذیه پایگاه اطلاعاتی آماری سازمان انجام خواهد شد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، اولین نشست کمیته آمار سازمان ملی زمین و مسکن با رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف توسعه فرهنگ آماری در سازمان ملی زمین و مسکن، عدالت دسترسی به اطلاعات و شفافیت در پاسخگویی و اطلاع رسانی در این سازمان برگزار شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman