معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در گناباد

معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در گناباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۲

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز در تعدادی از روستاهای این شهرستان مشکلاتی به همراه داشته و موجب ناامنی هایی در آنها شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا حسین زاده در نشست خبری با اشاره به برخی واکنشهای مردم و رسانه ها و فضای مجازی نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در زمینهای کشاورزی گناباد گفت: حفاظت از اراضی یک اقدام قانونی و از وظایف جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۶ مورد بناهای غیر مجاز در زمینهای کشاورزی گناباد تخریب شده و این مساله با قوت ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به این که تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از محدوده شهر ممنوع است گفت: برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی در خیلی از بخشها با برخی افراد که در زمین‌های خود دامداری‌های سبک و سنگین راه انداخته اند همکاری داشته‌ایم.

حسین زاده افزود: حتی مانع از فعالیت دامداریهای بدون پروانه که اشتغالی به دنبال داشتند نشدیم ولی بر اساس قانون هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز تخریب میشود.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده هایی از شهرستان گناباد برای اشتغال نیست و خرید و فروش های زیادی صورت گرفته است و با دستور دادستان قرار شد تا از استمرار این مساله جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با بیان این که بیشترین ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای رهن، ریاب و قنبرآباد صورت گرفته است گفت: تخریب‌ها بعد از اخطارهای قبلی انجام شد.

حسین زاده به تخریب ۱۰ بنای غیر مجاز طی دو روز گذشته در روستای قنبرآباد گناباد اشاره کرد افزود: این سطح از تخریب برای نخستین بار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مالکان این زمینها به بهانه نگهداری دام و یا برخی مصارف، در اراضی کشاورزی چهار دیواری ایجاد کرده بودند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: اگر افرادی مجوز دامداری داشته باشند و یا حداقل دامی در داخل چهار دیواری شان نگهداری شود و یا به منظور احداث باغ، ساخت و ساز انجام دهند با آنان مدارا می شود ولی برخی به دنبال احداث و فروش غیر مجاز ساختمان در این زمینهای کشاورزی هستند.

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تعدادی از روستاهای گناباد واکنشهایی را در فضای مجازی به همراه داشته است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman