افزایش نرخ شن و ماسه در خراسان شمالی

افزایش نرخ شن و ماسه در خراسان شمالی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۹ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۲

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: قیمت شن و ماسه و بتن آماده در این استان، ۳۵ درصد افزایش یافت البته تولیدکنندگان هنوز هم این قیمت را پایین می‌دانند.
به گزارش اخبار ساختمان، علی اصغر رضازاده در ادامه افزود: صاحبان واحدهای شن و ماسه و بتن آماده معتقدند قیمت تمام شده تولید بالا رفته است، هزینه های کارگری، لوازم یدکی ماشین آلات و لاستیک ها افزایش یافته است از این رو باید قیمت شن و ماسه هم افزایش یابد.

وی افزود: پیش از این انجمن شن و ماسه و همچنین تولید بتن آماده، به صورت خودسرانه، اقدام به افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت شن و ماسه و بتن آماده کرده و قیمت هر تن شن و ماسه را از ۲۰۰ هزار ریال به حدود ۳۰۰ هزار ریال افزایش داده بود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیچ افزایش قیمتی بدون هماهنگی و مصوبه کمیته تنظیم بازار، پذیرفته نیست.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی پیش از این گفته بود که در ۹ ماهه سال ۹۸، ۵۹۸ هزار و ۴۹۵ مترمربع نقشه ساختمانی توسط مهندسان استان تهیه شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۴۶۱ هزار و ۶۱۴ مترمربع ثبت شده بود.

علی اکبر رمضانی اظهار داشت: تهیه نقشه ساختمانی در این مدت ۲۹.۵ درصد بیشتر شده است و تعداد نقشه های ساختمانی تهیه شده هم در ۹ ماهه امسال، به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۲.۵ درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین مساحت هر پروژه در سال قبل ۳۲۵ مترمربع و امسال ۳۴۳ مترمربع گزارش شده است.

حدود ۵۰ واحد شن و ماسه و بتن آماده در خراسان شمالی فعال است.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman