مقاوم‌سازی ۱۴هزار مسکن روستایی در دلفان

مقاوم‌سازی ۱۴هزار مسکن روستایی در دلفان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

فرماندار دلفان گفت: ۱۴ هزار واحدمسکن روستایی در این شهرستان مقاوم‌سازی و بهسازی شد.
به گزارش اخبار ساختمان، حشمت بهمنی افزود: دولت تدبیر و امید خدمات ارزندهای تاکنون در زمینه توسعه زیر ساخت های روستایی انجام داده که این مهم نشان دهنده اولویت برنامه های دولت در زمینه عمران و آبادانی در روستاها است.

وی اظهارداشت: ۳۹۲ واحد مسکن برای محرومان نیز احداث شده که در قالب این طرح ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد با پرداخت ۱۲ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان شناسایی شده بمنظور احداث مسکن محرومین پرداخت خواهدشد.

وی تاکید کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی از تسهیلات بانکی دولتی استفاده کرده و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی جهت نوسازی و مقاوم‌سازی وجود ندارد.

فرماندار دلفان بیان کرد: اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین مقاوم‌سازی و بهسازی منازل روستایی موجب شده که برابر زلزله و سیل از استحکام لازم برخوردار باشند.

بهمنی آموزش مقاوم‌سازی و ایمنی مسکن روستایی به مردم در برابر سیل و زلزله را ضروری دانست و اضافه کرد: اجرای طرحهای ویژه دولت تدبیر و امید در بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای رشد و توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مسکن روستایی است.

وی اظهار داشت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به‌دلیل زود بازده بودن می‌تواند موجب توسعه و رونق مسکن شود، که ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستاییان از آن جمله است.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده و با شهرستان هرسین در استان کرمانشاه هم مرز است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman