بازسازی مناطق سیلزده لرستان به کجا رسید؟

بازسازی مناطق سیلزده لرستان به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون یکهزار و ۳۵۸ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در بخش مسکن و لوازم معیشتی به سیلزدگان استان پرداخت شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حامد روحانی افزود: ۳۶۵ میلیارد تومان ازاین مبلغ کمک بلاعوض به خانواده های آسیب دیده از سیل استان در حوزه مسکن و معیشتی است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ هزار و ۵۶۳ فقره وام احداثی، ۳۷ هزار و ۷۷۴ مورد تعمیری و ۱۹ هزار و ۳۵۲ مورد معیشتی در مجموع به ارزش ۹۹۳ میلیارد تومان نیزتوسط بانک های عامل به سیلزدگان استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه کار تعمیری تمامی ۲۰ هزار واحد محوله به ستاد بازسازی تمام شده تصریح کرد: برخی متقاضیان با وجود معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده اند و برخی نیز مبلغی از تسهیلات را گرفته اما کار بازسازی را به دلایل متفاوت از جمله شروع فصل کشاورزی رها کرده اند اما ستاد بازسازی تمامی وظایف خود را در قبال این خانوارها انجام داده است.

روحانی گفت: با وجود شیوع کرونا روند بازسازی متوقف نشده اما به هرحال به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تا حدودی در اسفند و فروردین با کندی پیشرفت اما با شدت فعالیت ها در ماه جاری حدود ۱۵ درصد پیشرفت کاری محقق شد.

وی ادامه داد: روند احداث ۱۲ هزار واحد سیلزده استان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود با انجام گچ کاری ۱۰ هزار و ۸۶۶ واحد سقف زده، تا هفته آینده به ۹۰ درصد افزایش یابد.

به گفته وی تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ واحد هم تحویل مردم شده است.

ایرنا

برچسب ها:

لرستان ،مناطق سیل زده 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman