تعریف 6 پروژه بازآفرینی شهری در سمنان

تعریف 6 پروژه بازآفرینی شهری در سمنان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۶ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از تعریف ۳۳ میلیارد ریال طرح بازآفرینی در این منطقه خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، امیرعمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) با بیان اینکه در شرق استان سمنان ۶ پروژه بازآفرینی شھری با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال تعریف شده است، گفت: پروژه آبرسانی در سکونتگاه غیررسمی "شھرک پردیس" شھرستان شاھرود که از سال گذشته اقدامات آن شروع شده است با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در حال انجام است و امید می‌رود در ھفته دولت، عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

او در ادامه افزود: با ھدف ساماندھی و توانمندسازی و با اشاره به اتمام پروژه توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی محلات "پردیس" و "شاه قلی" در سکونتگاه غیررسمی شھر شاھرود، براساس برنامه‌ریزی‌ھای انجام‌شده، دو پروژه زیرسازی و بھسازی شھرک بھشتی با مساحت ۱۶ هزار مترمربع و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و پارک پردیس بامساحت سه هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در ھفته دولت امسال به بھره‌برداری می‌رسد. این دو محله از سکونتگاه غیررسمی شھر شاھرود به شمار می‌روند و عملیات اجرایی آن‌ھا از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل راه و شھرسازی شرق استان سمنان (شاھرود) در رابطه با پروژه‌ھای در حال انجام در بافت تاریخی عنوان کرد: احیاء و نوسازی محله امامزاده شھر بسطام با مساحت ھزار مترمربع و اعتبار ۱/۸ میلیارد ریال و احیاء و نوسازی محله عمارت شھرستان میامی با اعتبار ۸۲۰ میلیون ریال از جمله پروزه‌ھای تعریف‌شده در حوزه بافت تاریخی در شرق استان سمنان است.

او با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر پنج میلیارد ریال قیر به شھرھای شرق سمنان اختصاص یافت، تصریح کرد: این سهمیه برای آسفالت معابر بافت فرسوده در شهرهای بسطام، بیارجمند، کلاته خیج و مجن در اختیار شھرداری‌ھا قرار داده شده است.

مدیرکل راه و شھرسازی شرق استان سمنان (شاھرود) با اشاره به استقبال مناسب ساکنان محلات ھدف از تسھیلات نوسازی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۸۰ متقاضی در محدوده و محلات ھدف بازآفرینی شھری موفق به دریافت تسھیلات نوسازی شده‌اند.

او افزود: امیدواریم در رابطه با تسھیلات نوسازی در محلات ھدف بازآ فرینی در شھرھای شرق استان سمنان، تصمیمات خوبی از سوی مسئولان ذیربط اتخاذ گردد.

گفتنی است، شاهرود با دارا بودن ۴۶۴/۵ ھکتار بافت ناکارآمد میانی (فرسوده)، ۴۴ ھکتار بافت تاریخی و ۸۹/۵ ھکتار سکونتگاه‌ھای غیررسمی و حاشیه‌نشینی بیشترین بافت فرسوده شرق سمنان را داراست.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

سمنان ،بازآفرینی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman