عدم استقبال مردم خراسان شمالی از طرح مسکن ملی

عدم استقبال مردم خراسان شمالی از طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۷

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: شهروندان برخی شهرهای استان استقبال اندکی از طرح اقدام ملی تولید مسکن داشته‌اند و ظرفیت‌ها کامل نشده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین جزمی افزود: تسهیلات در طرح اقدام ملی برای تولید مسکن، با نرخ گران پرداخت می شود و علاوه بر آن، هزینه های ساخت مسکن، در برخی از شهرها از بازار آزاد بیشتر است از این رو شهروندان از آن استقبال خوبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در فراخوانی که داده شد، ثبت نام در شهرهای گرمه و جاجرم کامل نشد، در اسفراین هم سهمیه در طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۱۶۰ واحد مسکونی است اما شمار متقاضیان که مدارک را تکمیل کرده اند به ۸۰ نفر نمی رسد در شیروان هم تنها ۹۰ نفر نسبت به تکمیل ثبت نام، اقدام کرده اند که این رقم، معادل نیمی از سهمیه این شهر در طرح مزبور است.

جزمی تصریح کرد: تسهیلات طرح اقدام ملی تولید مسکن با بهره ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می شود که این رقم برای ساخت مسکن، برای متقاضیان بالا است.

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در چهار شهر استان شامل اسفراین، شیروان، گرمه و جاجرم تامین شده است و امید می رود به ساخت واحدها، سرعت داده شود.

اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است و قرار است در قالب طرح مزبور در اسفراین ۱۶۰ واحد، شیروان ۱۸۰ واحد، گرمه ۶۰ واحد و جاجرم ۶۰ واحد اجرا شود.

سهم خراسان شمالی از طرح یادشده ساخت ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری تعیین شده است.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman