رییس اتحادیه املاک بروجرد خبر داد:

فعالیت 107مشاور املاک غیرمجاز در بروجرد

فعالیت 107مشاور املاک غیرمجاز در بروجرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۷

رییس اتحادیه املاک بروجرد گفت: ۶۰۰ مشاور املاک در این شهرستان وجود دارد که ۱۰۷ واحد آن بدون پروانه کسب به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، علی دیوکان افزود: اگر چه درخواست پلمب این واحدهای غیرمجاز از طرف اتحادیه املاک چندبار داده شده ولی هیچ‌گونه اقدامی از سوی مسئولان مربوطه تا کنون صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: عدم نظارت روی عملکرد بنگاه های املاک از یک طرف و درج قیمت در آگهی های برنامه دیوار از طرف دیگر باعث شده نرخ های کاذب و غیر کارشناسی عرف بازار شوند.

دیوکان بیان کرد: کارشناسان بخش مسکن با تایید اینکه ۵۰ درصدقیمت املاک کاذب است که معتقدند با وجود اپلیکیشن دیوار و نبود نظارت در معاملات نمی توان حباب قیمت مسکن را شکست.

رییس اتحادیه املاک بروجرد اضافه کرد: برخی از مشاوران املاک با تشکیل کانال و گروه های واتساپی و تلگرامی بدون در نظر گرفتن ارزش زمین، مصالح به کار رفته و هزینه تمام شده با قیمت گذاری های غیر متعارف و کاذب به تشدید تورم مسکن کمک می کنند.
دیوکان ادامه داد: عمل نکردن به اساسنامه داخلی اتحادیه نیز باعث ورود افراد غیر متخصص، نفوذ واسطه‌ها و سودجویان در معاملات ملکی و فعالیت بنگاه های بدون مجوز شده است.

وی یادآور شد: شرایط کنونی اصلاً به نفع مستاجران و خریدارن مسکن نیست و سود این رهاشدگی بازار دارد به جیب دلالان و سرمایه داران می ریزد.

ایرنا

برچسب ها:

مشاور املاک ،بروجرد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman