اشتباهات رایج در چیدمان وسایل خانه

اشتباهات رایج در چیدمان وسایل خانه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۶

اشتباهات چیدمان وسایل خانه اغلب موجب کوچک و دلگیر شدن فضای منزل می‌شود. از سوی دیگر با ایجاد آلودگی بصری، آشفتگی به خانه می‌آورد و تاثیر منفی بر روحیه افراد می‌گذارد.
به گزارش اخبار ساختمان، خرید مبلمان مناسب واقعاً کار دشواری است و از آن سخت‌تر اینکه اصلاً مبلمان جدید را کجا و چگونه بچینیم؟ اگر اشتباهات چیدمان خانه را مرتکب شویم، کلی هزینه و انرژی هدر داده‌ایم و از آن بدتر، خانه‌مان شلوغ و آشفته به نظر خواهد رسید.

بیشتر ما عادت داریم که به صورت ناخودآگاه همه چیز را کنار دیوار بچینیم. نمی‌خواهیم بگوییم که چیدمان مبلمان و طراحی دکوراسیون، کار سخت و ناممکنی‌است، اما کوچک‌ترین اشتباه در این امر، خود را به بدترین شکل ممکن نشان می‌دهد و کل دکوراسیون و چیدمان خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این مطلب می‌خواهیم به چهار مورد از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان خانه بپردازیم و با هم آن‌ها را رفع کنیم.

قرار دادن مبلمانی با ارتفاع بیشتر در وسط اتاق

وقتی می‌گوییم باید فضایی ایجاد کنیم که در آن حرکت جریان داشته باشد، منظورمان این نیست که فقط بتوانیم آزادانه در آن حرکت فیزیکی داشته باشیم. منظور ما، جریان حرکت بصری است.

مثلاً زمانی‌که دو مبل تکی با تکیه‌گاه بلند در وسط خانه قرار بگیرند، چیدمان غلط است. زیرا نگاه، روی آن دو مبل ثابت می‌ماند. بهتر است مبلمان و دیگر وسیله‌ها را طوری بچینید که جلوی دید را در سراسر اتاق سد نکند.

برای این کار ابتدا باید ارتفاع وسیله‌ها را در نظر بگیریم. اجسام و مبلمان بلند تر را کنار دیوار‌ها و اجسام کوتاه‌تر را وسط اتاق قرار دهید.

با این کار فضای اتاق به خوبی در دید شما قرار خواهد گرفت و احساس سرزندگی، جریان و حرکت ایجاد می‎شود.

چیدمانی که جلوی رفت و آمد را سد می‌کند

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات چیدمان مبلمان این است که آن ها را طوری بچینیم که جلوی رفت‌وآمد را سد کند. مثلاً اگر مبل راحتی را در وسط اتاق و پشت به سالن اصلی و رو به دیوار بگذاریم و جلوی آن یک میز قرار دهیم، بیش‌ از نیمی از سالن مسدود می‌شود و حرکت را دشوار می‌کند.

بهتر است مبل راحتی را کنار دیوار و رو به سالن قرار دهیم و یک میز بیضی را جلوی آن بگذاریم تا احساس جریان و حرکت، بیشتر منتقل شود.

نکته: همیشه ابین وسایل، یک متر فضا برای رفت‎و‎آمد در نظر بگیرید و همه وسایل را به هم نچسبانید.

فاصله مبل با دیوار

بهتر است مبل را به دیوار نچسبانید. اگر جای کافی در سالن خود دارید، همیشه مبل را نیم متر از دیوار فاصله دهید. با این کار حس جریان و حرکت را در اتاق ایجاد می‌کنید. به‌علاوه، وقتی مبل به دیوار می‌چسبد، فضا گرفته و کوچک به نظر می‌رسد.

استفاده از مبل و صندلی زیاد

واقعاً نیازی نیست در یک سالن نشیمن چندین مبل راحتی و صندلی تک نفره بچینید و سالن را شلوغ کنید.

مبل ال یکی از را‌ه‌حل‌های ما برای شمااست. با قرار دادن یک مبل ال در سالن، هم جای کافی برای نشستن خواهید داشت و هم فضا به طور چشمگیری خلوت و دلباز می‌شود. می‌توانید یک پاف هم جلوی مبل ال بگذارید تا کار کامل شود.

می‌بینید که بیشتر ما دچار این قبیل اشتباهات در چیدمان وسایل خانه می‌شویم. با کمی صبر و دقت می‌توانید لوازم خانه خود را به بهترین نحو بچینید و از فضای زیبایی که ایجاد کرده‌اید، لذت ببرید.

دلتا

برچسب ها:

دکوراسیون ،چیدمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman