جوانان ابهری در انتظار حل مشکل مسکن

جوانان ابهری در انتظار حل مشکل مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۶ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۶

شهردار ابهر گفت: حل مشکل مسکن جوانان ابهری نیازمند اهتمام جدی است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه بررسی مشکلات شهری ابهر، اظهار کرد: گرانی زمین و مسکن و به تبع آن گرانی اجاره‌ها در ابهر به دلیل جو کاذب و شیوه دلالی است که در شهر صورت می‌گیرد و نبود عرضه زمین و مسکن موجب تشدید این امر شده است.

وی نبود اراضی و زمین‌هایی که باید در اختیار اداره مسکن و شهرسازی برای احداث مسکن باشد را دیگر دلیل افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن عنوان کرد و گفت: عامل دیگر این مشکلات، برخوردار نبودن از سهمیه لازم شهر ابهر درباره مسکن مهر است.

این مسئول با اشاره به این‌که شهر ابهر نیاز به پوست‌اندازی دارد و باید فکر اساسی به حال شرایط فعلی مسکن در شهر ابهر کرد، افزود: از فرماندار و سایر مسئولان درخواست کنترل حداقلی را در این زمینه داریم و شورا و شهرداری نیز برای حل مشکل زمین و مسکن در ابهر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز با بیان این‌که امروز شهرها به عنوان یک مکان خلاقیت و نوآوری به شمار می‌آید که می‌توانند بستر مناسب اقتصادی وابسته به سرمایه غیرمادی به خصوص دانش و اطلاعات باشد، گفت: توسعه باید بر اساس نیازهای واقعی مردم در وهله اول و تصمیم‌گیری عقلایی با در نظر گرفتن ملاحضات اقتصادی، اجتماعی و غیره باشد تا بتوانیم کیفیت زندگی مردم را بالا ببریم.

سیدنعمت‌الله نجیب‌حسینی با بیان این‌که مسکن امروز به عنوان دغدغه اصلی خانواده‌ها و جوانان ابهری است، تصریح کرد: با وجود تفکیک شهرک‌های گلسار، کارمندان، دادگستری و ... که حدود ۲۰۰۰ قطعه زمین را شامل می‌شود، به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی صحیح و بعضا جابه‌جایی زودهنگام مدیران که باعث ناپایداری شهر نیز می‌شود، هنوز پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از تفکیک برخی شهرک‌ها، حتی یک دستگاه ساختمان نیز در آن احداث نشده است، چون زیرساخت‌های اصلی را ندارد.

این مسئول ادامه داد: شهر ابهر به دلیل موقعیت خاص استراتژیک و جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار نفر شهری مهاجرپذیر و به تبع آن دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی است که باید برای ارتقای رفاه این مردم به‌ویژه در امر مسکن است.

فرماندار ابهر نیز در ادامه این جلسه با بیان این‌که می‌توان با یک مدیریت جهادی در راستای حل مشکلات شهری گام برداشت، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نیز به عنوان پارلمان محلی همان‌گونه که باید پاسخ‌گوی مردم باشند، مدیران دستگاه‌ها نیز باید در برابر شورا پاسخ‌گو بوده و همکاری لازم با شورا را در جهت حل مشکلات داشته باشند.

وجیه‌الله نوروزی، استفاده از ظرفیت‌های استان را برای حل مشکلات مسکن و توسعه شهر خواستار شد و گفت: اگر شهرک‌هایی که در حال احداث در شهر است با رعایت اصول زیرساختی و سایر موازین شهری ساز و کارهای خود را به سرانجام برسانند، قسمت عمده‌ای از مشکل مسکن منطقه حل خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که همه کارها باید با تعامل صورت پذیرد و هماهنگی بین دستگاه‌ها منجر به خروجی مطلوب کارها خواهد شد، اظهار کرد: ابهر نیز یکی از شهرستان‌های استان است و باید دستورالعمل‌ها شیوه‌های قانونی به روش درست اجرایی شود.

بخشدار مرکزی ابهر نیز با اشاره به اهمیت مطالعه و کارشناسی در انجام پروژه‌های عمرانی و این‌که نباید صرفاً به خاطر اتمام سریع پروژه، دقت را فدای سرعت کرد، گفت: گاهی بی‌برنامگی و نداشتن مطالعات علمی علاوه بر ایجاد بار مالی، زمان را نیز در اجرای پروژه‌ها به هدر می‌دهد.

محمد نجفی با اشاره به معضلی که برخی شهرک‌ها برای شهر از نظر زیرساخت‌ها ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: قبل از این‌که اقداماتی در زمینه صدور مجوزها صورت گیرد باید هماهنگی بین ارگان‌ها انجام شود تا مردم با اعتماد و امکانات در این شهرک‌ها به ساخت و ساز مشغول شوند.

ایسنا

برچسب ها:

ابهر ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman