مسکن ملی قزوین در مسیر عملیاتی شدن

مسکن ملی قزوین در مسیر عملیاتی شدن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تامین زمین های مناسب در ۱۱ شهر استان قزوین، طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن در استان با جدیت عملیاتی می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم مبارک قدم افزود: تأمین مسکن همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت‌ها بوده و هر دوره طرح‌هایی برای خانه دار شدن مردم عملیاتی شده است.

وی افزود: یکی از طرح‌ها در دولت کنونی «طرح اقدام ملی» است که در استان قزوین نیز این طرح را با جدیت عملیاتی خواهیم کرد.

مبارک قدم بیان کرد: یکی از بسترهای اجرای این طرح تأمین زمین مناسب در شهرهای مختلف است که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار داشت: مجموع زمین‌هایی که برای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته بیش از ۳۲ هکتار هست که در اکثر شهرهای استان زمین‌های مورد نظر را تأمین کرده ایم و در حال حاضر در دو سه شهر کمبود اساسی وجود دارد که آمادگی داریم متناسب با برنامه ابلاغی ظرفیت را افزایش دهیم.

مبارک قدم گفت: در زمینه تأمین زمین در محدوده قزوین و شهر محمدیه اقداماتی شده و از ظرفیت اراضی موجود در ناحیه شهری مهرگان استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در برنامه ابلاغی برای ۱۹ شهر استان در ۱۱ شهر زمین تأمین شده و مجموعاً در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۰۰ واحد مسکونی زمین تأمین شده که مجموع زمین‌های پیش بینی شده برای اجرای همه پروژه‌ها ۳۱۸۳ واحد مسکونی است که تا پایان اردیبهشت ماه از طرف این اداره کل تأمین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به شیوه نامه‌های ابلاغی قرار است دو پروژه نیمه تمام مسکن مهر که مشکلاتی داشته اند را به طرح اقدام ملی مسکن انتقال دهیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این طرح بتوانیم آنها را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای این کار، در مجموع ۸۲۲ واحد مسکونی به طرح اضافه خواهد شد و این تعداد به همراه ۳۱۸۳ واحد مسکونی اختصاص یافته در مجموع ۴۰۰۵ واحد مسکونی را شامل می‌شود که اداره کل راه و شهرسازی زمین آن را تأمین کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: ۸۵ واحد مسکونی در شهر قزوین نیز در قالب مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود که عملیات پی سازی آن به اتمام رسیده است.

مبارک قدم افزود: مجموع زمین‌هایی که برای طرح اقدام ملی اختصاص پیدا کرده بالغ بر ۳۲ هکتار هست که خوشبختانه در اکثر شهرهای استان زمین‌های مورد نظر تأمین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی یادآور شد: ۱۲۰۰ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام در قالب کارگزاری در شهر قزوین امضا شده که نقشه‌های آن را تهیه کرده ایم و در کمیسیون ماده ۵ سرانه‌ها متناسب با ضوابط شهرسازی دیده شده است.

مبارک قدم ادامه داد: نقشه‌های فاز یک و دو این طرح تهیه شده و و در حال حاضر در مرحله صدور پروانه ساختمانی قرار دارد و برای ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز ستاد اجرایی فرمان امام پیمانکار تعیین کرده و آماده سازی این اراضی طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است که آماده سازی آن از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و در دو فاز ساخته می‌شود.

وی گفت: قرار است مرحله اول این واحدها تا اواسط تابستان به اتمام برسد و به موازات آن احداث بنا هم در حال انجام است و برای ۴۰۰ واحد مسکونی در دو قسمت پیمانکار گرفته شده است.

مبارک قدم افزود: تفاهم مورد نیاز با شهرداری و سازمان نظام مهندسی در خصوص تخفیف‌های ۵۰ درصدی در زمان صدور پروانه ساختمانی و تقسیط در دو سال و همچنین تخفیف سازمان نظام مهندسی نیز انجام شده و به زودی ناظرین پروژه معرفی و پروانه ساختمانی هم صادر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارامیدواری کرد با اجرای کامل اقدام ملی بخش زیادی از نیازمندان صاحب سرپناه مناسب شوند.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman