کدام مناطق تهران مناسب خانه‌اولی‌ها است؟

کدام مناطق تهران مناسب خانه‌اولی‌ها است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۲ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۲

آخرین قیمت مسکن در تهران از فاصله بودجه خانه‌اولی‌ها با میانگین قیمت آپارتمان‌های نقلی حکایت دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار مسکن اردیبهشت‌ماه ۹۹ نشان می‌دهد که مقصد اصلی خانه‌اولی‌ها در تهران مناطقی است که آپارتمان‌های ۷۰۰ میلیون تومانی و کمتر برای فروش در آنها عرضه می‌شود.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان معامله شده در تهران طی فروردین‌ماه حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که بر این اساس خرید یک واحد آپارتمان ۶۰ مترمربعی در این محدوده قیمتی حدود ۹۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

این در حالی است که بودجه خانه‌اولی‌های حاضر در بازار مسکن به مراتب از این رقم پایین‌تر است؛ بنابراین خانه‌اولی‌ها این روزها ناگزیر هستند نسبت به خرید آپارتمان‌هایی اقدام کنند که قصد سکونت در آنها را ندارند؛ به این معنا که یا از متراژ مطلوب آنها کوچک‌تر است یا در محله‌های هدف آنها واقع نشده یا اینکه نیازمند بازسازی اساسی است که فعلا نقدینگی کافی برای‌ آن در اختیار ندارند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند بودجه خانه‌اولی‌ها با احتساب وام اغلب به زحمت به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد و در نتیجه آنها ناگزیر هستند روی متراژ ۴۰ تا ۶۰ مترمربع با سن بنای نسبتا بالا برای یافتن آپارتمان مناسب بودجه خود تمرکز کنند.

یکی از مناطقی که این روزها آگهی مناسب خانه‌اولی‌ها در آن قابل جست و جو است، خیابان پیروزی و زیرمحله‌های این محور است. افزون بر این محله‌های ارزان‌قیمت منطقه هفت همچون خواجه نظام، نامجو و سبلان و نیز محله‌های واقع در مناطق ۹ و ۱۰ نیز املاک با این محدوده قیمت فروش را عرضه کرده‌اند.

دلتا

برچسب ها:

خانه اولی ها ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman