معضلی به نام خانه های خالی در سمنان

معضلی به نام خانه های خالی در سمنان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۷

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در استان سمنان صدها و شاید هزاران خانه خالی از سکنه وجود دارد که معضل بزرگی را برای خانه دار شدن جوانان پدید آورده است، گفت: باید بر این خانه های خالی مالیات بست تا مالکان ترغیب به فروش یا واگذاری شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، علی رضا صالحیان ضمن بیان اینکه در هیچ خیابانی از شهرهای استان سمنان نمی توانید خانه ای خالی نیابید چرا که صد ها و شاید هزاران منزل مسکونی خالی در شهرهای استان وجود دارد، بیان کرد: این یکی از معضلات عدیده اقتصادی استان سمنان محسوب می شود.

وی افزود: مالکان خانه ها به خصوص آپارتمان های نوساز برای گران تر شدن خانه آن ها را خالی نگه می دارند و دوست دارند با قیمت های نجومی تری بفروشند و لذا این نگاه سبب می شود تا اگر با قیمت مورد دلخواهشان مشتری پیدا نشود، خانه را خالی نگهدارند.

این کارشناس اقتصادی می گوید: امروز قیمت آپارتمان در برخی محلات شهر شاهرود به متری ۹ الی ۱۱ میلیون تومان هم رسیده است حال آنکه ارزش واقعی این خانه چیزی معادل ۶۰ درصد قیمت مذکور است.

صالحیان با بیان اینکه نگاه بنگاهی و درآمد زایی از خانه سال ها است که سبب رشد نجومی قیمت مسکن در شاهرود، سمنان، دامغان و ... شده است، تاکید کرد: این نگاه حاکم متاسفانه ضربه های سنگینی را به خانه دار شدن جوانان زده است.

وی افزود: هیچ عزمی تا کنون برای فشار آوردن به مالکان خانه ها و آپارتمان ها برای واگذاری ، فروش یا اجاره آن ها وجود ندارد حال آنکه می توان اقدامات متعددی را از این باب انجام داد.

این کارشناس می گوید: مالیات بستن بر خانه ها و آپارتمان های خالی یکی از راه هایی است که صاحبان ترغیب شوند تا تکلیف این خانه ها را روشن کنند یا بفروشند، یا اجاره دهند و ... لذا باید این طرح مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد.

صالحیان بیان کرد: می توان برای مالکان تسهیلاتی نیز قائل شد مثلا اگر مالکی در همان یکسال نخست خانه اش را فروخت از ۵۰ درصد تخفیف عوارض برخوردار شود و از این دست مسائل که می تواند موضوع مسکن را سامان ببخشد.

تحلیل بازار

برچسب ها:

خانه های خالی ،سمنان 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman