لزوم ورود مجلس به موضوع گرانی مسکن

لزوم ورود مجلس به موضوع گرانی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۷

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مرکز استان البرز با اشاره به اینکه همه نهادهای مربوطه باید برای رفع مشکل گرانی مسکن کمک کنند، گفت: املاک‌های بدون مجوز در آشفتگی بازار مسکن بدون تأثیر نیستند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد قمی، رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج، گفت: در پی شیوع کرونا بسیاری از مستأجران در راستای تمدید اجاره‌نامه خود اقدام کردند و این امر موجب شده است تا خانه خالی برای اجاره کمتر از سال‌های گذشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج با بیان اینکه متأسفانه باید با نخریدن به مبارزه با گران فروشی بپردازیم، افزود: اگر همه مستأجران اقدام به تمدید اجاره بهای خود نکنند می‌‌توانیم شرایط را کنترل کنیم.

قمی با تأکید بر اینکه امیدواریم این مجلس جدید برای مسکن و مستأجرین کاری کنند، یادآور شد: تا زمانی که قانون نداشته باشیم همه ناراضی هستند، به نظر می‌رسد مالک، مستأجر و املاک همه مقصر هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر بسیار زیاد است، ادامه داد: اگر این خانه‌ها اجاره داده شوند تعادل خوبی در شهر برقرار خواهد شد و به شکسته شدن قیمت مسکن تا حدودی کمک خواهد کرد.

قمی با بیان اینکه اگر نظارت بر روند افزایش قیمت‌ها نداشته باشیم شرایط خوبی نخواهیم داشت، ادامه داد: مستأجران نباید قیمت بالای مالک را سریعا قبول کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج با اشاره به اقتصاد ناسالم در املاک‌ها اضافه کرد: هزار و 500 املاک ثابت در کرج فعالیت می‌کنند، همچنین 4500 املاک مجوز دار در این کلانشهر هستند که به صورت فصلی فعالیت دارند.

وی ضمن انتقاد از نبود قانون ثابت برای اجاره نامه‌ها، اضافه کرد: باید اشل قیمت و روند افزایش قیمت در مجلس جدید نوشته و تصویب شود تا با نظارت جدی بتوان به مقابله با این گرانی مسکن پرداخت.

قمی با بیان اینکه حدود 9 هزار شماره املاک در اتحادیه کرج به ثبت رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه اتحادیه اجازه ندارد با صدور مجوز مقابله کند اما سعی بر این پروده شرایط را سخت‌تر کنیم، یکی از دلایلی که شمار املاک در سطح شهر زیاد به نظر می رسد نداشتن حریم برای این صنف است.

فارس

برچسب ها:

قیمت مسکن ،البرز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman