محلات فرسوده مشهد بازآفرینی می شود

محلات فرسوده مشهد بازآفرینی می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۳۰

به منظور تشویق مالکان املاک واقع در محلات هدف بازآفرینی به مشارکت در احیاء و بهسازی بافت‌های مذکور و بازگشایی معابر واقع در آن، لایحه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تصویب شد.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد نوروزی در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در جریان تصویب این لایحه اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که اتفاق افتاد این است که در موضوع بازآفرینی رویکرد خود را کامل تغییر دادیم و کار را بر مبنای مشارکت مردم و حضور آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: بر اساس ستاد ملی بازآفرینی و دستورالعمل‌ها، ۲۸ دفتر تسهیلگری فعال شده که ۲۳ مورد آن توسط شهرداری برای ۲۵ محله و ۵ مورد توسط استانداری و مسکن و شهرسازی بوده که بعد به شهرداری واگذار شده است.

نوروزی افزود: از لحاظ مساحتی بیش از ۵۵ درصد مساحت محلات هدف بازآفرینی و ۷۰ درصد جمعیت را در دفتر تسهیلگری داریم. این لایحه بیشتر برای مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشینی است. برای مناطق مرکزی شهر خواسته شده، شهرداری ظرف یک ماه لایحه خود را بفرستد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این موضوع بیشتر متوجه خود مردم است. این مشوق‌ها را با این سیاستگذاری انجام می‌دهیم که قطعات ریزدانه امتیازات کمتر و قطعات بزرگ امتیاز بیشتر می‌گیرند. در معابر کم‌عرض امتیازات کمتر و در معابر بالای هشت متر امتیاز بیشتر است.

ایسنا

برچسب ها:

بافت فرسوده ،مشهد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman