علت گرانی مسکن چیست؟

علت گرانی مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۸

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن نتیجه افزایش ۴۰ درصد هزینه عوارض ساختمانی خواهد بود، گفت: این اقدام شهرداری به ضرر اقشار کم درآمد جامعه است، زیرا با این اقدامات آن ها دیگر نمی توانند به سمت خرید مسکن حرکت کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش ۴۰ درصد هزینه عوارض ساختمانی توسط شهرداری ها، گفت: قطعا این مسئله موجب افزایش قیمت مسکن در ماه های آتی خواهد شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت تولید مسکن محصول ۴ هزینه کلان است که این موارد قیمت تمام شده مسکن را تشکیل می دهد، زمین، مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و عوارض و مالیات های اداری جزء این موارد محسوب می شود، از این رو نرخ هر کدام از این مسائل افزایش یابد، به سهم خود، بر قیمت مسکن افزایش می یابد.

وی گفت: هزینه های اداری شامل هزینه تهیه نقشه، هزینه برگ نظارت، هزینه دریافت پروانه ساخت، هزینه دریافت انشعابات برق، آب، گاز، هزینه پایان کار است.

افزایش عوارض ساختمانی روند تولید مسکن را متوقف نخواهد کرد

شهریاری ادامه داد: برخی اعلام می کنند که افزایش عوارض ساختمانی، سیاستی ضد تولید است، اما به نظر من درست است که این اقدام بر بازار تأثیر می گذارد، اما تا زمانی که تقاضای گسترده برای خرید مسکن وجود داشته باشد، روند تولید متوقف نخواهد شد.

افزایش قیمت مسکن نتیجه افزایش ۴۰ درصد هزینه عوارض ساختمانی خواهد بود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن نتیجه افزایش ۴۰ درصد هزینه عوارض ساختمانی خواهد بود، افزود: این اقدام شهرداری به ضرر اقشار کم درآمد جامعه است، زیرا با این اقدامات آن ها دیگر نمی توانند به سمت خرید مسکن حرکت کنند.

وی ادامه داد: افزایش ۴۰ درصد هزینه عوارض ساختمانی تنها متقاضیان و خریداران واقعی مسکن را هدف قرار می دهد، زیرا آن فردی که به قصد سرمایه گذاری به این بازار ورود می کند، سرمایه کافی برای خرید مسکن را دارد، اما متقاضیان واقعی همان اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، که با افزایش قیمت ها با مشکل مواجه می شوند.

تحلیل بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman