در قالب طرح اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد؛

5600 واحد مسکونی در قم ساخته می شود

5600 واحد مسکونی در قم ساخته می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و گفت: پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی جدید در این اراضی ساخته خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن صبوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به طرح الحاق حدود 133 هکتار از اراضی حریم شهر به محدوده شهری قم اظهار داشت: این طرح در سال گذشته مورد درخواست بود و به جهت اینکه این اقدام به‌واسطه طرح اقدام ملی در استان انجام می‌شود این الحاق در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان توضیحاتی درباره طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد: بر اساس این طرح، باید 13 هزار و 258 واحد مسکونی در استان قم ایجاد کنیم که از این مقدار بیش از ده هزار 615 واحد در اراضی سازمان ملی و مابقی در اراضی شرکت بازآفرینی قرار دارد.

صبوری بیان کرد: در بسیاری از پروژه‌ها پیشرفت کافی و لازم را داشته‌ایم اما همچنان ظرفیت خالی داریم و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کرده و زیر بار ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه این اراضی به 63 هکتار کاهش پیداکرده است، افزود: بخشی از این اراضی در حریم سبز بلوار آیت‌الله بروجردی قرار داشت که از طرح خارج کردیم، همچنین بخشی از زمین‌ها در محدوده کوه نره داقی بود که از طرح خارج شدند.

صبوری عنوان کرد: این 63 هکتار جمعاً 28.3 هکتار مسکونی دارد که شامل 945 قطعه مسکونی می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است 18 هزار و 711 نفر در قالب 5600 واحد مسکونی در فازهای بعدی پروژه در آنجا اسکان داده شوند.

وی ابراز کرد: این طرح در انتهای بلوک شهرک قدس قرار دارد که هم‌جوار ناحیه هفت منطقه چهار شهرداری می‌شود، این محدود در ابتدا 133 هکتار ذکرشده بود که به دلایلی به 63 هکتار کاهش پیداکرده که از این اراضی 54 هکتار مورداستفاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قم گفته که برایش انتقال خطوط آب و فاضلاب امکان‌پذیر نیست اما در خصوص تأمین آب مشکلی ندارد و بر اساس ماده 22 و 23 زمین شهری اعلام کرده احداث تأسیسات به عهده خود شرکت بهره‌بردار خواهد بود.

صبوری با تأکید بر اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این پروژه باید با دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد، افزود: آماده‌سازی این سایت حدود 54 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تأکید کرد: نقشه‌هایی که از این سایت تهیه خواهد شد به تأیید شرکت‌های برق، آب و گاز خواهد رسید و در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت.

صبوری با بیان اینکه بر اساس قانون ده درصد عوارض این پروژه سهم شهرداری خواهد بود، ادامه داد: این پروژه در فاز بعدی نیاز به خدمات شهری دارد که باید این نیازها احصاء شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان با اشاره به طرح احداث آرامستان شهر قم در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: در سال 94، این موضوع در جلسه کارگروه مطرح می‌شود اما به دلیل اینکه شهرداری برای این طرح مشاور نگرفته بود مجدداً یک فرصت 6 ماهه به شهرداری داده می‌شود که این طرح به کارگروه ارائه شود.

تسنیم

برچسب ها:

طرح اقدام ملی مسکن ،قم 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman