مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

روش های اجرای نظام اجاره داری حرفه‌ای

روش های اجرای نظام اجاره داری حرفه‌ای
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۸

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی سه طرح پیشنهادی برای نظام اجاره داری حرفه‌ای را تشریح کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره اجاره داری حرفه‌ای و برنامه‌های وزارت خانه در این زمینه اظهار کرد: بحث اجاره داری حرفه‌ای یک نهادسازی در کشور است که سه پیشنهاد مشخص در این زمینه ارائه شده است.

وی افزود: اولین پیشنهاد اجاره داری خصوصی بدون استفاده از امکانات دولتی و بدون تملک واحد مسکونی توسط شرکت اجاره دار است که فقط واحد‌هایی در این زمینه اجاره داده می‌شوند که شرکت اجاره دار از بخش خصوصی در اختیار بگیرد وبعد از اجاره داری سود را به صاحب ملک بپردازد.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در زمینه دومین روش اجاره داری حرفه ای در کشور گفت: باید اجاره داری خصوصی در اراضی دولتی راه اندازی شود به طوریکه زمین‌ها متعلق به دولت است و واحد مسکونی به اجاره دار خصوصی فروخته شود و شرکت اجاره دار به شرط اجاره واحد‌ها خرید را انجام دهد.

اصلانی در ادامه تاکید کرد: سومین حالت به گونه‌ای است که در املاک دولتی واحد مسکونی ساخته شود و در اختیار اجاره دار خصوصی قرار گیرد و شرکت‌ها کار اجاره داری را انجام دهند.

پیش از این محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار اجاره بها و سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی دراین خصوص گفته بود در گذشته نهاد اجاره داری در کشور وجود نداشت و درحال حاضر موضوع اجاره داری حرفه‌ای به جد توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است و درآینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول راه اندازی نظام اجاره داری حرفه‌ای راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره است و در کنار آن یکی دیگر از موضوعاتی که توسط وزارتخانه در خصوص بازار اجاره در دست پیگیری قرار دارد، تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان است.

میزان

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman