لزوم توجه به بافت فرسوده روستایی پیشوا

لزوم توجه به بافت فرسوده روستایی پیشوا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۴

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: حدود ۷۰ درصد از بناهای روستایی شهرستان پیشوا فاقد استحکام کافی است و این امر نگرانی‌ها را به ویژه در ایام وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله بیشتر می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین عباسی در جلسه شورای اداری پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: یکی ازمهمترین برنامه‌های مسئولان شهرستان پیشوا، ساماندهی بافت فرسوده روستایی است که برای تحقق این مهم مدیران، بخشداران و دهیاران موظفند تا موضوع نوسازی بافت فرسوده را یک تکلیف اساسی برای خود تلقی کنند چرا که این موضوع با جان و مال مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: بر اساس پایش صورت گرفته، حدود ۷۰ درصد از بناهای روستایی پیشوا فاقد استحکام کافی است و در صورت بروز حادثه غیرمترقبه‌ای نظیر زلزله، باید منتظر بروز خسارات مالی و جانی در این مناطق بود.

وی تأکید کرد: برای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده، این همکاری مردم است که می‎‌توان اثربخش بوده و اهداف طرح بازسازی مناطق روستایی را محقق کند، اگر بانک‌ها نیز در اعطای تسهیلات مربوط به نوسازی بافت‌های قدیمی، همکاری بیشتری با مردم داشته باشند، می‌توان با رفع مشکلات فرسودگی بافت روستایی امیدوار بود.

عباسی بیان کرد: اعتبارات مقاوم‌سازی مناطق روستایی باید به درستی هدایت شده و طرح‌های ارائه شده از سوی بنیاد مسکن، زیر نظر کارشناسان با جدیت اجرایی شود.

فرماندار پیشوا با تأکید بر لزوم توجه به اشتغال روستایی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در استان تهران، ۱۰ درصد از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته به مناطق روستایی، باید به موضوع اشتغال هدایت شود، هر چه فضا و زیرساخت‌های روستایی مناسب باشد ولی روستانشین کار و درآمد نداشته باشد، نمی‌توان به ماندگاری آن امید داشت.

وی گفت: دهیاران موظفند تا طرح‌های اشتغالزای قابل اجرا را در مناطق روستایی عملیاتی کنند تا از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری به ویژه برای کسب و کار جلوگیری شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman