شهردار زواره با اشاره به طرح تفصیلی گفت:

محدوده شهر زواره ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

محدوده شهر زواره ۱۰ درصد افزایش می‌یابد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۴

شهردار زواره با اشاره به طرح تفصیلی گفت: اگر این طرح اجرایی شود، نزدیک ۱۰ درصد به محدوده و زمین‌های این شهر اضافه خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، جلال گلخنی در نشستی با خبرنگاران اردستان تشریح کرد: بخش زیادی از زمین‌هایی که قرار است به شهر اضافه شود، به بخش مسکن اختصاص می‌یابد که موجب درآمدزایی و تعیین تکلیف همه معابر خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون در مرحله تعیین مشاور برای طرح تفصیلی هستیم و در آینده نزدیک نیز قرارداد آن به امضا خواهد رسید.

شهردار زواره در مورد مسکن خیرساز این شهر بیان کرد: پیگیری‌ها از سوی فرمانداری و نماینده مجلس انجام شد و از نظر زمینی که راه و شهرسازی باید واگذار کند، مشکلی وجود ندارد و امید می‌رود با اجرای طرح تا حد زیادی مشکل گرانی زمین برطرف و بخشی از نقدینگی جذب بخش مسکن شود.

وی در مورد بهسازی و بازسازی بافت فرسوده و تاریخی نیز گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است و با همکاری میراث فرهنگی و مشارکت مالکان در مرحله نخست سه کوچه را در دستور کار داریم؛ مصالح مورد نیاز هم تامین شده و کار مرمت به صورت سنتی انجام خواهد شد.

گلخنی در ادامه با بیان اینکه به زودی معابر شهری فرسوده آسفالت خواهد شد، اظهارداشت: مقدمات خرید ۱۰۰ تن قیر فراهم شده است که با تحویل معادل ریالی ۳۰۰ تن قیر سهمیه‌ای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به زودی افزون بر ۶۰ هزار مترمربع از معابر این شهر آسفالت می‌شود.

وی اضافه کرد: تا کنون افزون بر پنج میلیارد ریال از سوی شهرداری برای بلوار در دست ساخت شهید سلیمانی هزینه شده و زیرسازی آن به پایان رسیده است و در سفر سال گذشته رئیس سازمان راهداری قول پرداخت هزینه روکش آسفالت آن داده شد که به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا تحقق نیافت اما امیدواریم تا پایان سال طرح به پایان برسد.

به گفته شهردار زواره، عملیات بهسازی و بازسازی میدان امام (ره) این شهر هم با برطرف شدن بحران کرونا و اعتبار ۲ میلیارد ریالی پیش‌بینی شده امسال، به زودی از سر گرفته خواهد شد.

وی در مورد کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره نیز تصریح کرد: ما سهم خود را به شهرداری اردستان پرداخت کردیم و در صورتی که باز هم‌ نیاز به پرداخت مبلغی باشد، آماده همکاری هستیم؛ هر چند این مجموعه هزینه‌بر است و سودی برای شهرداری‌ها ندارد اما به دلیل نیاز شهرستان کمک می‌شود.

گلخنی با اشاره به وضعیت نامناسب آتش‌نشانی زواره از نظر خودرویی گفت: یک دستگاه خودروی سبک مناسب با هزینه شخصی خریداری کردم و در اختیار مجموعه قرار گرفت تا در امداد و نجات یا اطفای حریق در کوهستان و کویر سرعت کار بالا برود.

وی یادآور شد: سال گذشته بودجه شهرداری زواره ۱۳۰ درصد محقق شد و افزون بر ۷۰ میلیارد ریال وصولی داشتیم، در حالی که‌ بودجه مصوب بیش از ۵۸ میلیارد ریال تعیین شده بود و برای امسال نیز ۶۸ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که نزدیک به ۲۸ میلیارد ریال آن عمرانی و ۴۰ میلیارد ریال جاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر زواره نیز در ادامه ضمن‌تقدیر از خدمات شهرداری گفت: برنامه‌های آینده شورا خدمت به مردم است، اگر چه شرایط اقتصادی موجود برنامه‌ریزی را سخت می‌کند.

ابوذر کشاورز با اشاره به همکاری‌ها در بحث گردشگری و میراثی در راستای افزایش درآمد مردم افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داد و جذب بخش خصوصی مشکل می‌شود زیرا آنها طرح‌های ویژه می‌خواهند که‌ در شهر موجود نیست.

زواره از توابع شهرستان اردستان با جمعیت حدود ۱۶ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۳۲ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman