شهر کرمانشاه 340 هکتار بزرگتر شد

شهر کرمانشاه 340 هکتار بزرگتر شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از اضافه شدن 340 هکتار به مساحت شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 40 هزار نفر بتوانند در این محدوده سکونت داشته باشند.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود شریفی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از اضافه 340 هکتار به وسعت شهر کرمانشاه خبر داد که روز گذشته در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید و ادامه داد: پیش از این و در سال‌های گذشته فقط 14 هکتار و در قالب پروژه‌های مسکن مهر به کرمانشاه اضافه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در این 340 هکتار در حوزه‌های مختلفی از جمله مسکن، اماکن عمومی و ... ساخت و ساز صورت بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه معتقد است، قابلیت احداث حدود 10 هزار واحد مسکونی در این فضای 340 هکتاری وجود دارد و پیش‌بینی شده جمعیت 40 هزار نفری هم بتوانند در آن زندگی کنند.

شریفی همچنین از تصویب بازنگری طرح جامع کرمانشاه خبر داد که با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات شهرسازی در کرمانشاه حل خواهد شد.

در ادامه مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز از شهر به عنوان یک موجود زنده یاد کرد و ادامه داد: ساخت و سازهایی که در شهر صورت می‌گیرد باید بر اساس قانون و اصول فنی باشد.

وی با بیان اینکه قرار نیست از هر طریقی ازجمله ساخت و سازهای غیرمجاز کسب درآمد کنیم، یادآور شد: چنین درآمدی حاصل فروش شهر و حقوق شهروندی مردم است.

معاون امور عمراتی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: اگرچه اقتصاد مسکن اقتصاد خوبی است، اما باید در چارچوب ضوابط و قوانین باشد، نه اینکه کمیسیون‌های مربوط به آن را به کمیسیون شهرفروشی تبدیل کنیم.

سالاری تسهیل‌گری در فرآیندهای ساخت و ساز و کاهش بروکراسی که در این بخش وجود دارد را ضروری دانست و تاکید کرد: باید شرایط ورود بخش خصوصی به تصمیم‌گیری‌های حوزه مسکن را فراهم کنیم.

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز از اهمیت بهبود فضای کسب و کار برای تحقق جهش تولید یاد کرد و گفت: باید روند اصلاحی بهبود فضای کسب و کار که از سال گذشته آغاز شد را امسال نیز ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا باعث شد طی سه ماه اخیر نتوانیم آنطور که باید برای بهبود فضای کسب و کار استان تلاش کنیم و اکنون باید این وقفه را جبران کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه باید کرمانشاه را به یکی از استان‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کنیم، گفت: نیازمند کوتاه شدن فرآیند صدور مجوزها و کاستن موانع اداری هستیم.

ایسنا

برچسب ها:

کرمانشاه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman