استاندار کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم رونق بازار مسکن در کرمانشاه

لزوم رونق بازار مسکن در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

استاندار کرمانشاه بر لزوم رونق بازار مسکن در این استان تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، هوشنگ بازوند در پنجاه و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت فضای کسب و کار استان کرمانشاه در حالت مطلوبی قرار دارد و امروز این امر به تصویب رسیده است و می‌توان گفت اقدامات خوبی را از اتاق بازرگانی طی این مدت شاهد بودیم.

استاندار کرمانشاه افزود: کسانی که قصد دارند با عینک سیاسی مسائل استان به خصوص مسائل اقتصادی را تجزیه و تحلیل کنند به طور قطع این کار آنها آب در هاون کوبیدن است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: امسال که مزین به سال جهش تولید شده است اتاق بازرگانی باید تلاش کند همانند سال گذشته در بحث تحقق شعار سال پرچمدار جهش تولید باشد.

راه حل عبور از چالش اقتصادی کرونا جهش تولید است

بازوند به تأثیرات بیماری کرونا بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: برای عبور از این بحران راهی جز جهش تولید نیست و این جهش ابزاری نیاز دارد که بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود سرمایه بهترین ابزار برای این منظور محسوب می‌شوند.

مدیر ارشد استان بیان داشت: باید بتوانیم راه بازار سرمایه را به استان باز کنیم چرا که این بازار هر روز مانند سیل در حال حرکت است و حیف است که از آن استفاده نکنیم.

وی افزود: با دستوری که رهبر و رئیس‌جمهور در خصوص حرکت سهام عدالت به سمت تولید دادند انتظار داریم مردم استان نیز این سهام را به سمت تولید روانه کنند و با این اقدام زنجیره تولید و بازار مصرف را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: اگر فضای یک کسب و کار مناسب نباشد یکی از چالش‌های جدی برای جهش تولید محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید بحث اشتغال‌های زود بازده را در دستور کار قرار دهیم و شرایط استان به نحوی است که از این اشتغال می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه خسارت‌های ناشی از کرونا به خصوص در حوزه اقتصادی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این بحث مهم است و باید راهکاری برای جبران آن ارائه شود و دولت البته دولت راهکاری را به این منظور عنوان کرده که در جلسات بعد به آن خواهیم پرداخت.

بازوند همچنین بر رونق مسکن تاکید کرد و بیان داشت: اگر این امر در استان رونق بگیرد بیش از ۲۰ صنعت متأثر از آن رونق خواهند گرفت.

مدیر ارشد استان گفت: دولت مسکن ساز نیست اگرچه به دنبال حل مشکل مسکن مردم هستند اما در این خصوص بخش خصوصی باید با جدیت وارد عمل شود.

وی به مطالبات شهردار طی نامه‌ای به استانداری اشاره کرد و افزود: در این نامه مطالبات خوبی عنوان شده است و در راستای رونق مسکن از آن استفاده خواهد شد.

لزوم همکاری شهرداری برای رونق مسکن در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در کلان شهر کرمانشاه برای رونق مسکن شهرداری باید یک پای کار باشد اگر چه در این مسیر نیازمند مصوبات شورای شهر در این خصوص است.

بازوند اذعان داشت: اگر به دنبال شکوفایی در مسکن هستیم نظام مهندسی نباید خود را وابسته به دولت و یا راه و شهرسازی بداند چرا که این یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه در شهر کرمانشاه خانه‌ها و نماها خوب طراحی نمی‌شوند برای من جای سوال دارد و انتظار است نظام مهندسی بر روی این موضوع بیشتر توجه داشته باشند.

مدیر ارشد استان زیادی پرونده‌ها و جلسات ماده ۵ و ۱۰۰ را به دلیل وجود ایراد در طرح تفضیلی و جامع دانست و خاطر نشان کرد: با این وصف کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل می‌شود و به واقع با این کار به نوعی جسم شهر فروخته می‌شود.

بازوند گفت: اکثر حاشیه نشینی ها و سکونتگاه‌های غیر مجاز ماحصل تصمیماتی است که افراد در دور میز ماده ۵ می‌گیرند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای مسکن شهروندان داشته باشیم خود آنها برنامه‌ریزی خواهند کرد و در این صورت حاکمیت باید هزینه این تخلفات را بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هزینه کارهای قانونی را بالا می بریم و چون هزینه کار غیرقانونی کمتر است، مردم به این سمت کشیده می‌شوند.

مدیر ارشد استان گفت: جهت کاهش انجام کارهای غیرقانونی در روند ساخت و سازها باید تلاش کنیم هزینه کارهای قانونی را کاهش و هزینه کارهای غیر قانونی را افزایش دهیم تا مردم به سمت انجام کار قانونی سوق داده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مزایای اقدام طرح ملی را از معایب آن بیشتر دانست و افزود: به این منظور تا کنون ۹ هزار شناسایی شده است که به زودی کار اجرایی ۷ هزار مورد آغاز می‌شود.

مهر

برچسب ها:

بازار مسکن ،کرمانشاه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman