​مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران مطرح کرد:

نوسازی بافت فرسوده تهران به نیمه راه رسید

نوسازی بافت فرسوده تهران به نیمه راه رسید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۳ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

​مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: ۴۵ درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت نوسازی بافت فرسوده گفت: تا به امروز حدود ۴۵درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده که عمده آن به دست خود مردم و با تجمیع صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشوق‌های شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده، اظهار کرد: یکی از مشوق‌ها صدور رایگان مجوز ساخت در این بافت‌ها است که شهرداری هیچ هزینه‌‌ای بابت آن نمی‌گیرد. در عین حال شهروندان می‌توانند یک طبقه اضافه تراکم نیز در این محدوده‌ها بسازند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه از سوی دولت وام‌هایی بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان با سود پایین به متقاضیان تخریب و نوسازی تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به اینکه حاشیه سود در این مناطق بسیار پایین است کمک هزینه‌ای را برای خدمات مهندسی و یا انشعابات می‌دهیم و یا ممکن است بخشی از مبلغ بازپرداخت وام‌ها نیز به وسیله شهرداری پرداخته شود.

حاجی علی‌اکبری با بیان اینکه مناطق ۷ تا ۲۰ تهران درگیر بافت فرسوده هستند، گفت: در این بین مناطق ۱۵،۱۴،۱۲،۱۱ و ۱۷ درصد بالاتری از فرسودگی دارند.

وی تاکید کرد: در سالهای اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و سود حداقلی از ساخت و ساز در بافت فرسوده، نوسازی بافت فرسوده با چالش بزرگی مواجه شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بنا است با تدوین لایحه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به این سمت برویم که افرادی که شرایط تخریب و نوسازی را ندارند اقدام به مقاوم‌سازی ساختمان‌هایشان کنند و حداقل از این جهت اطمینان خاطری در ما و آن‌ها به وجود بیاید.

حاجی ‌علی اکبری اظهار کرد: تدوین این لایحه در شهرداری تهران در حال انجام است و به زودی برای تصویب به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بنا بود در بافت‌های فرسوده انشعابات رایگان باشد که هنوز اقدامی برای این موضوع از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین بنا بود دولت بخشی از زمین‌های تحت تملک خود را برای ساخت مسکن معوض اختصاص دهد که این اتفاق هم نیفتاده و تامین خدمات در مناطقی که بافت فرسوده دارند نیز بنا بود در یک مشارکت ۳۰درصدی شهرداری با سهم ۷۰درصدی دولت اتفاق بیفتد که آن هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

ایلنا

برچسب ها:

بافت فرسوده ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman