در یک سال گذشته؛

نگاهی به تغییرات نرخ نهاده‌های ساختمانی

نگاهی به تغییرات نرخ نهاده‌های ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۱ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

مرکز آمار کشور اعلام کرد که در زمستان سال گذشته قیمت یک کیلوگرم صفحه ستون با ۷۲.۱ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن (زمستان ۹۷) بیشترین افزایش قیمت را در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب داشته است و در مقابل هر متر سیم برق ۱×۱ با ۳۲.۳ درصد کاهش بیشترین کاهش قیمت را داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، مرکز ملی آمار کشور قیمت نهاده‌های ساختمانی منتخب در زمستان سال گذشته را منتشر کرد. براساس این گزارش متوسط قیمت یک کیلوگرم «صفحه ستون» ۹۷ هزار و ۷۰۰ ریال رسید.

در همین فصل متوسط قیمت هر متر مکعب «پوکه معدنی سبک» یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۵۶ ریال بوده است که با ٦٣.٨ درصد افزایش رتبه بعدی بیشترین افزایش را داشته است.

متوسط قیمت هر دستگاه «آبگرمکن دیواری» در زمستان ۹۸ نیز به ۱۰ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال رسید که با ٥٧.٢ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل رتبه سوم بیشترین افزایش در متوسط قیمت را داشته است.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت هر متر «سیم برق ١×١ میلیمتر» به ۱۱ هزار و ۶۳۰ ریال رسید که با ۳۲.۳ درصد کاهش، نسبت به فصل مشابه سال قبل بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

در همین فصل متوسط قیمت یک ماه «اجاره کانکس» به ۱۱ میلیون و ۹ هزار و ۱۶۷ ریال رسید که با ١٧.٨ درصد کاهش در رتبه بعدی بیشترین کاهش متوسط قیمت قرار گرفته است.

متوسط قیمت هر یارد «گونی چنائی» در زمستان ۹۸ نیز برابر ۸۴ هزار و ۲۵۰ ریال بوده است که با ۱۵.۲ درصد کاهش، رتبه سوم بیشترین درصد کاهش را داشته است.

تغییرات نسبت به فصل قبل

در زمستان سال ١٣٩٨ متوسط قیمت یک کیلوگرم «صفحه ستون» به ۹۷ هزار و ۷۰۰ ریال رسید که با ۵۳ درصد افزایش نسبت به پاییز بیشترین افزایش را در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب داشته است.

در همین فصل، متوسط قیمت یک کیلوگرم «ورق گالوانیزه (کانال کولر)» ۱۴۳ هزار و ۴۲۱ ریال بوده است که با ٥٢.٣ درصد افزایش رتبه بعدی بیشترین افزایش را داشته است.

متوسط قیمت یک کیلوگرم «پروفیل درب و پنجره» نیز به ۹۴ هزار و ۸۰۰ ریال رسید که با ٤٢.٨ درصد افزایش نسبت به فصل قبل رتبه سوم افزایش در متوسط قیمت را داشته است.

در بین نهاده‌های ساختمانی منتخب، متوسط قیمت ماهانه «اجاره کانکس» به ۱۱ میلیون و ۹ هزار و ۱۶۷ ریال رسید که با ۲۵ درصد کاهش، نسبت به فصل قبل بیشترین کاهش قیمت را داشته است. در همین فصل متوسط قیمت یک متر مکعب عیار ٣٠٠ «بتن آماده» یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۲۲ ریال بوده است که با ١.٧ درصد کاهش در رتبه بعدی بیشترین کاهش متوسط قیمت قرار گرفته است.

متوسط قیمت هر عدد «سرپیچ معمولی» نیز برابر ۲۸ هزار و ۱۵۰ ریال بوده است که با ۰.۹ درصد کاهش، رتبه سوم بیشترین درصد کاهش را داشته است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman