مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تشریح کرد:

مزیت های اجرای طرح مسکن ملی در فارس

مزیت های اجرای طرح مسکن ملی در فارس
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه طرح اقدام ملی به تعادل بخشی عرضه مسکن در این استان کمک فراوانی می‌کند اظهار داشت: اجرای این طرح در برخی از شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با مشارکت بنیاد مسکن در استان کلید خورده و امیدواریم با اجرای دقیق آیین نامه‌های اجرای طرح شاهد بهینه سازی و دستیابی به جریان پایدار در تولید مسکن باشیم.
به گزارش اخبار ساختمان، عطا الله زمانی در نشست هماهنگی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان های جنوبی فارس، در شهرستان لارستان افزود: از ظرفیت های قانونی برای اجرای بهینه طرح اقدام ملی در استان فارس باید استفاده شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد: زنجیره کاملی از زمین، مجوزهای ساخت و تسهیلات پشتیبان برای تولید مسکن در طرح اقدام ملی در جریان است تا این کار به صورتی شایسته اجرا شود.

زمانی یاد آور شد: استان فارس از جمله مناطق مستعد کشور برای اجرای این طرح است و شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله مناطق پیشتاز است که اجرای طرح اقدام ملی را کلید زده و امیدواریم در یک افق متناسب با آورده متقاضیان و حمایت دولت شاهد تکمیل مراحل بعدی اجرای طرح اقدام ملی باشیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: حجم منابع مالی که برای ساخت و ساز در طرح اقدام ملی پیش بینی شده بسیار قابل توجه است، تنوع منابع و تنظیم نوع پرداختی برای دهک های مختلف جامعه دراین طرح از جمله موارد قوت اجرای آن بشمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس همچنین به تشریح جزییات مربوط به ساخت پروژه اقدام ملی مسکن در استان فارس پرداخت و عنوان کرد: وظیفه مدیریت ساخت در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر به بنیاد مسکن محول شده و ساخت و ساز با فن آوری های نوین وحرفه ای و با نظارت ناظران عالیه در سطح کیفی مطلوبی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

زمانی اضافه کرد: اعطای تسهیلات به متقاضیان در شهرهای مختلف متفاوت است و وام بین ٧٠ تا ١٠٠ میلیون تومان با بهره ١٨ درصد به عنوان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول بیان داشت: بنیاد مسکن استان فارس تاکنون احداث ٢٠٠ واجد در لارستان، ١٢٨ واحد در گراش، ۹۰ واحد در لامرد، ۲۰۰ واحد در اوز، ۱۰۰ واحد در خنج و ۱۹۸ واحد در گله دار واحد تحویل گرفته است و بدلیل عدم پالایش صدردصدی ثبت نام شده ها و مشکلات پیش رو در کشور بدلیل کرونا فراخوان حضور متقاضیان برای تکمیل پرونده و واریز هزینه ها انجام نشده که در آینده ای نزدیک طبق پروتکل های اعلام شده این موضوع نیز انجام می گیرد.

لزوم هماهنگی دستگاه‌ها در اجرای طرح

جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در این نشست بر لزوم هماهنگی دستگاههای مجری طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: عدم هماهنگی دستگاه های متولی در چنین پروژه هایی در میانه راه موجبات بروز تعارضات اجتماعی خواهد شد که لازم است موانع و مشکلات پیش رو با هماهنگی و تشریک مساعی و تقسیم وظایف هریک از دستگاه های اجرایی به خوبی مرتفع گردد.

نام نویسی برای احداث چهار هزار و ۲۸۰ واحد مسکن در جنوب فارس

محمد رضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح اقدام ملی تامین مسکن را در قالب احداث ٤٠٠ هزار واحد در سراسر کشور برنامه ریزی کرده افزود: برای تحقق شعار سال هیج صنعتی در کشور به اندازه صنعت ساختمان نمی تواند موثر واقع شود از همین رو می توان اذعان داشت این صنعت ١٢٠ رشته را با خود به همراه دارد بر همین اساس سرعت بخشیدن به این پروژه یکی از اولویت های کاری این اداره کل است.

وی تصریح کرد: طبق ضوابط و دستورالعمل های تعریف شده این طرح متقاضی محور بوده و برای دهک‌های چهار تا هفت تعریف شده است و تا زمانیکه که مراحل ثبت نام و پالایش آن به اتمام نرسد جهت تسریع در آن بایستی پیش نیاز و طراحی های لازم و اقدامات مربوط به صدور پروانه ساختمانی و وظایف مربوط به نظام مهندسی در اینگونه جلسات و باهمت نهادهای مربوطه شروع گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: در حوزه استحفاظی این اداره کل سه هزار و ٨٠ واحد در مرحله اول و یک هزار و ٢٠٠ واحد دیگر در مرحله دوم نام نویسی شده که جمعاً چهار هزار و ٢٨٠ ثبت نام صورت گرفت که از این میان سهم لار ٤٨٦ واحد، خنج ٢٠٠ واحد، گراش ٢٠٠ واحد و اوز نیز ٢٠٠ واحد است.

باقری فرد همچنین در خصوص تعداد واحدهای مسکن فرهنگیان گفت: سهمیه اعلام شده طبق توافقات صورت گرفته در وزارت خانه بوده و بر این اساس از ٥٠١ واحدی که مجوز واگذاری آن به این اداره کل ابلاغ شده ٢٧٢ واحد به آموزش و پرورش لار، ٩٣ واحد به آموزش و پرورش لامرد، ٣٤ واحد به آموزش و پرورش خنج، ٥٠ واحد به آموزش و پرورش مهر و ٥٢ واحد به آموزش و پرورش گراش تعلق خواهد گرفت.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۳۸ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman