وزیر راه و شهرسازی:

پیمانکار بدعهد مسکن مهر پردیس برکنار شد

پیمانکار بدعهد مسکن مهر پردیس برکنار شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۳ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شد از سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیاردتومانی در دو سال گذشته برای تامین سرانه های عمومی و خدماتی پردیس خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه روز از نو در رادیو اقتصاد، برنامه های وزارت راه و شهرسازی را در خصوص مسکن و سیاستگذاری های آن اعلام کرد و گفت: برای خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه، طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است که با هدف گذاری متقاضیان واقعی مسکن تلاش برای خانه دار کردن اقشار هدف را برعهده دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای صحبت خود با اشاره به مسکن مهر و تکمیل واحدهای باقیمانده آن، توضیح داد: از زمانی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تکمیل و تحویل مردم شد. هم اکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است و عملا بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که در حال تکمیل آنها هستیم.

بررسی حدود ۹۰ هزار پرونده مسکن مهر در محاکم قضایی و حقوقی

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص عدم تکمیل حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر، اعلام کرد: این تعداد واحدهای مسکونی مهر واحدهایی هستند که عموما توسط خود مردم تکمیل نشده و یا دعاوی حقوقی و قضایی دارند و پرونده های آنها در محاکم در دست بررسی قرار دارد و عملا این تعداد از پرونده ها امکان تکمیل و تحویل را ندارند. بنابراین تا پرونده این دسته از متقاضیان بررسی نشود و به رای نرسد و تعیین تکلیف نشود، از وزارت راه و شهرسازی، کاری ساخته نیست.

حل عمده مشکلات مسکن مهر پردیس

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر پردیس نیز گفت: برای واحدهای مسکونی مهر پردیس مشکل خاصی وجود ندارد. مردمی که در پردیس ثبت نام کرده‌اند، خوب می‌دانند که نهضت بزرگی به پا شده و روزانه جمعیت قابل توجهی واحدهای مسکونی خود را تحویل می گیرند. مسکن مهر پردیس عملا از بحرانی که دو سال پیش داشت، خارج شده است.

پیمانکار بدعهد مسکن مهر پردیس برکنار شد

اسلامی ادامه داد: هفته گذشته یکی از پیمانکارانی که بدعهدی کرده بود، برکنار شد. عمده مشکلاتی که در پردیس وجود داشت شامل کمبود سرانه خدمات عمومی و بهداشتی بود که این کمبود سرانه ها شامل مدرسه، خانه بهداشت، خیابان کشی، پارک، مسجد، خانه بهداشت و ... بود که در این مدت رفع شد. در طی مدتی که عهده دار مسئولیت وزارتخانه شدم برای رفع مشکلات مسکن مهر پردیس دو قرارداد سرمایه گذاری ۲ هزار میلیاردتومانی برای سرمایه گذاری روی احداث زیرساخت های پردیس به امضا رسید که شامل آوردن تاسیسات آب، تصفیه خانه آب و مواردی از این دست بوده است. امروز تقریبا می توانیم بگوییم مشکل خاصی در پردیس برای تحویل واحدها وجود ندارد، مگر مواردی که مشکلات حقوقی دارند.

تکمیل و تحویل ۷۸۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

وی یادآور شد: در دولت یازدهم حدود ۷۸۰ هزار از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده بود. از آن تاریخ تاکنون از تحویل ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر عبور کرده ایم و این گامی مهم است که در دولت تدبیر و امید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان ارایه شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

مسکن مهر ،پردیس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman