تشریح آخرین روند بررسی اراضی معرفی شده برای مسکن فرهنگیان

تشریح آخرین روند بررسی اراضی معرفی شده برای مسکن فرهنگیان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آخرین روند بررسی اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش را برای مسکن فرهنگیان اعلام کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، دوشنبه ۱۵ شهریورماه بخشی از تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان با حضور معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری کلید خورد. نیمه اردیبهشت امسال عملا کار احداث ۱۴۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان آغاز شد و قرار است طبق تفاهم نامه منعقده بین دو وزارتخانه ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال برای این قشر احداث شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر در خصوص تامین اراضی توسط آن وزارتخانه برای اختصاص به مسکن فرهنگیان، اعلام کرد که ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان جهت بررسی اراضی و تخصیص به تولید مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

در همین رابطه پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته است: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی، احصا، شناسایی و معرفی اراضی تحت مالکیت وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، گفت: وزارت آموزش و پرورش ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۵۵۶ مترمربع عرصه در مناطق شهری و ۲۸۹ هزار و ۹۸۹ مترمربع عرصه در مناطق روستایی با کاربری غیرمسکونی در استان‌های همدان، مازندران، لرستان، گیلان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، قم، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، زنجان، خراسان‌رضوی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌غربی معرفی کرده است تا توسط وزارت راه و شهرسازی تغییر کاربری یابد.

اراضی آموزش و پرورش خارج از نوبت بررسی می شود

وی افزود: در همین رابطه نیز به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد تا برای اراضی معرفی شده در استان‌ها تشکیل پرونده انجام شود و اراضی موردنظر خارج از نوبت تغییر کاربری یافته و یا توسط وزارت راه و شهرسازی به محدوده ها الحاق شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در عین حال خاطرنشان کرد: در استان هایی که وزارت آموزش و پرورش تامین زمین نکرده است، یعنی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، تهران، کرمان، مرکزی، هرمزگان و یزد، برنامه ریزی برای تامین زمین با اولویت تامین زمین متقاضیان کلانشهرها در شهرهای جدید و دیگر شهرها در داخل محدوده شهری ادامه دارد.

وی یادآور شد: فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی مهر قابل واگذاری و سایر پروژه های در دست اقدام برای استفاده فرهنگیان نیز اعلام شد که بیشتر آن پروژه ها مورد استقبال قرار نگرفت.

 

بیشتر بخوانید:

دلایل تاخیر در آغاز ساخت مسکن فرهنگیان

بررسی جزئیات فاز اول مسکن فرهنگیان

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش برای آیین افتتاح ۱۴۵۶۴ واحد مسکونی در پنج استان فارس، زنجان، همدان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد، یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۵ مترمربع دارای کاربری مسکونی معرفی کرد که از بین اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش تنها اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اراضی مسکونی را برای تولید مسکن ملی تایید کرد. مقرر شده تا ۷۲۱ واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت احداث شود که کلنگ احداث آنها هفته گذشته به زمین زده شد.

اصلانی ادامه داد: حدود ۹۸ درصد اراضی مسکونی معرفی شده توسط آموزش و پرورش، دو قطعه زمین معرفی شده در شهرهای فیروزآباد استان فارس به مساحت ۱۴۵ هکتار است که طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی فارس در حریم واقع شده و فاقد کاربری و طرح تفکیکی لازم است. در عین حال، کاربری ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی بوده و چنانچه مجوزات لازم نیز برای این اراضی اخذ شود به شکل مسکن روستایی قابل بهره برداری است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman