ایده هایی برای چیدمان مبل روبروی تلویزیون

ایده هایی برای چیدمان مبل روبروی تلویزیون
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۳ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۲

در این گزارش قصد داریم چند روشو ایده مناسب برای چیدمان مبل روبروی تلویزیون را برای شما بیان کنیم تا بتوانید دکوراسیونی جذاب تر و دلپسندتر را دارا باشید.
به گزارش اخبار ساختمان، هنگامی که قصد دارید در اطراف و روبروی تلویزیون در منزلتان مبلمان بچینید، شاید محدودیت فضایی و بسیاری از عوامل دیگر موجب شوند که شما برای نحوه چیدمان مبل روبروی تلویزیون خود دغدغه‌های بسیاری داشته باشید.

در این مقاله ما قصد داریم چند روش مناسب چیدمان مبل روبروی تلویزیون را برای شما بیان کنیم تا بتوانید چیدمان مناسب‌تری داشته باشید.

برای افرادی که زمان بسیاری را صرف تماشای تلویزیون در منزل خود می‌کنند، استفاده از مبل مناسب و چیدمان صحیح می‌تواند کمک بسیاری در جهت راحتی و آسایش آنها به هنگام تماشای تلویزیون داشته باشد.

در این شرایط بهتر است که تلویزیون به عنوان یک نقطه کانونی در فضای شما در نظر گرفته شود و مبلمان با چیدمان U شکل در اطراف و روبروی تلویزیون قرار بگیرند. در این شرایط هم فضای کافی و دید مناسب برای تماشای تلویزیون وجود خواهد داشت و هم اگر مهمان به منزل شما بیاید، فضای مناسبی جهت نشستن و معاشرت با مهمان حول تلویزیون به وجود خواهد آمد.

تلویزیون قرار داده شده است می‌نشینند و افرادی که تمایلی به تماشای تلویزیون ندارند اما می‌خواهند از هم‌نشینی کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرند، روی سایر مبل‌ها می‌توانند بشینند.

برای این روش نوع دیگری هم امکان چیدمان وجود دارد بدین صورت که یک کاناپه روبروی تلویزیون با هدف ایجاد دید کافی و مناسب به تلویزیون قرار داده شود و سپس دو مبل تکی در دو طرف تلویزیون و با زاویه‌ای که تقریبا به نوعی روبروی کاناپه قرار بگیرد، قرار دهید. بدین ترتیب یک فضای مناسب جهت معاشرت هم به وجود می‌آید.

استفاده از پاف در کنار مبل

همان طور که گفته شد، یکی از حالت‌های کلیشه‌ای برای چیدمان مبل در اطراف تلویزیون بدین صورت است که یک کاناپه روبروی تلویزیون قرار بگیرد و دو مبل تکی هم با زاویه نود درجه نسبت به کاناپه قرار بگیرند. اما اگر بخواهید کمی از این کلیشه خارج شوید می‌توانید به جای استفاده از مبل‌های تکی، از صنلی‌های متحرک و یا پاف استفاده کنید. بدین ترتیب هم از کلیشه‌ها فاصله خواهید گرفت و هم فضایی جذاب و متفاوت را به وجود خواهید آورد. همچنین از پاف‌ها می‌توانید به عنوان زیرپایی جهت استراحت هم استفاده نمایید.

چیدمان مبل به صورت فضای باز

در این شرایط می‌توانید تنها از یک کاناپه ساده روبروی تلویزیون استفاده کنید. این کاناپه می‌تواند یک کاناپه سه نفره معمولی باشد و یا یک مبل ال شکل. سپس سایر فضای منزل خود را باز بگذارید و این انتخاب را برای خود قرار دهید که هر زمان نیاز داشتید مبل، صندلی و یا هر وسیله دیگری را به آن فضا اضافه کنید.

استفاده استراتژیک از مبل در فضا

برای خانه‌هایی که کوچک هستند و یا به گونه‌ای چیدمان خود را انجام داده اید که فضای غذاخوری و سالنی که تلویزیون شما در آن قرار دارد تقریبا در یک فضای مشترک هستند، در صورت تمایل می‌توانید تلویزیون خود را به گونه‌ای قرار دهید که از فضای غذاخوری یا آشپزخانه دید کافی و مناسب به تلویزیون وجود داشته باشد. همچنین در این شرایط می‌توانید مبلمان خود را به گونه‌ای در اطراف تلویزیون بچینید که مبل به نوعی به عنوان جداکننده فضای غذاخوری و پذیرایی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

چیدمان مبل به عنوان جداکننده فضا

همان طور که گفته شد، می‌توانید از مبلمان خود به گونه‌ای هوشمندانه استفاده کنید که به عنوان جداکننده فضا مورد استفاده قرار بگیرند. مبلمان ال شکل تنها جهت استفاده در کنج‌ها و گوشه دیوارها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه این نوع از مبلمان هم گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان جداکننده فضا به شمار می‌روند. البته نوعی از مبل‌های ال شکلی به صورت منحنی هم هستند که به عنوان یک گزینه بسیار عالی و جذاب جهت جداسازی فضا به شمار می‌روند و در واقع به دلیل شکل ظاهری که دارا هستند، فضای بیشتری را جهت رفت‌وآمد در اختیار شما می‌گذارند.

در شرایطی که از یک کاناپه به عنوان جداکننده فضا استفاده می‌کنید، می‌توانید یک میز پذیرایی باریک و زیبا یا یک دراور پشت مبل قرار دهید. این امکان خصوصا در شرایطی که در منزل خود مهمان دارید بسیار کاربردی است چرا که می‌تواند فضایی جهت سرو غذا و نوشیدنی برای مهمانانتان به شمار برود و دسترسی به آن هم بسیار آسان است.

علاوه بر این کاربری، می‌توانید بر روی میز یا دراور قرار داده شده، لوازم دکوری و قاب عکس قرار دهید.

چیدمان مبل به صورت ال شکل

چیدمان ال شکل در تمامی فضاها و خصوصا روبروی تلویزیون یک گزینه بسیار مناسب به شمار می‌رود که علاوه بر استفاده از مبل ال شکل، می‌توانید به کمک کاناپه و مبل تکی این چیدمان ال شکل را به وجود آورید.

بدین صورت که کاناپه دو یا سه نفره را به گونه‌ای که با تلویزیون زاویه نود درجه بسازد، قرار بدهید و سپس دو مبل تکی هم روبروی تلویزیون قرار دهید. و یک میز جلو مبلی هم در مرکز فضا قرار دهید. در این چیدمان میتوانید از پاف هم استفاده نمایید اما اگر نیاز به وجود فضای کافی جهت رفت‌وآمد دارید، می‌توانید سمت دیگر را آزاد گذاشته تا امکان رفت‌وآمد راحت برای شما فراهم باشد. در فضای مابین مبل تکی و کاناپه هم می‌توانید یک میز عسلی قرار دهید.

حال شما با آگاهی از انواع چیدمان مناسب در اطراف و روبروی تلویزیون و با توجه به نوع فضایی که در اختیار دارید و سلیقه و نیازتان، می‌توانید بهترین نوع چیدمان برای فضای خود را انتخاب نمایید.

تنها نیاز است که به فضای در اختیار خود و متراژی که جهت چیدمان در دست دارید توجه کرده و سپس بر اساس سلیقه و سبک زندگی خود، چیدمان مورد نظرتان را انجام دهید.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

دکوراسیون ،چیدمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman