سازه ساختمان‌های پیکان‌شهر پوسیده است

سازه ساختمان‌های پیکان‌شهر پوسیده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که سازه ساختمان‌های پیکان‌شهر پوسیده است، گفت: این منطقه ظرفیت ساخت ۵۰۰۰ واحد طرح ملی مسکن را دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، خلیل محبت‌خواه درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها در مورد منطقه پیکان‌شهر بعد از بازدیدی که انجام گرفت، اظهار کرد:‌ پیکان شهر 50 سال پیش در غربی‌ترین منطقه تهران (منطقه 22) و به عنوان سکونتگاه کارگران شرکت ایران خودرو ساخته شد.

وی افزود: محله پیکان شهر به دلیل معماری ناکارآمد و عدم تطبیق با مقررات ملی ساختمان، طراحی شهری نامناسب و پوسیدگی سازه ساختمان‌ها ما را مصمم کرد تا نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم. پیکان شهر به لحاظ وسعت (22 هکتار) هم متمایز بوده و هم قابلیت اجرای پروژه های سطح مقیاس بزرگ طرح ملی مسکن را دارد که در این زمینه ضمن بررسی طرح‌های نهایی و ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری، اصل را بر تعامل خواهیم گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: باید متذکر شد که مداخله دولت در صورتی موفق خواهد بود که با مشارکت بالای شهروندان همراه باشد. خوشبختانه در حال حاضر 90 درصد از مالکان خانه‌های پیکان شهر برای نوسازی ابراز آمادگی کرده‌اند و این سرمایه اجتماعی و مشارکت مساله مهمی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

محبت خواه در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت خوب پیکانشهر جهت دسترسی مناسب به اتوبان‌های تهران و شرکت ایران خودرو، نزدیکی به مجموعه تفریحی هزار و یک شب، نزدیکی به مال‌های تهران و دریاچه چیتگر خبر داد و گفت: تاکنون مطالعات پایه، اخذ مجوزهای وکالتنامه‌های محضری، دستور نقشه، قانون 13 تملک آپارتمان‌ها و طراحی فاز 1 انجام شده است و در حال حاضر در فاز بررسی طراحی‌های انجام شده، نهایی کردن طراحی نهایی و ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری قرار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: پیکان شهر در حال حاضر محله‌ای بی دفاع برابر آلودگی‌های زیست محیطی، مشکلات دفع زباله، تجمیع آب‌های سطحی و آبیاری نامناسب فضای سبز است که سرمایه اجتماعی 4 هزار نفر از شهروندان این منطقه را در معرض آسیب قرار داده است.

محبت خواه گفت: بافت‌های فرسوده تهران با مشارکت شهروندان می‌تواند جایگاه خوبی برای تامین زمین در طرح‌های ملی مسکن باشد. معتقدیم انتفاع مردم، انتفاع دولت است و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و با جلوگیری از سوداگری‌ها می‌توان به عملکرد خوبی در اقدام ملی رسید.

وی با ابراز امیدواری از کارگشایی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، افزود: پیکان شهر ظرفیت ایجاد 5000 نفر واحد در طرح ملی مسکن را دارد که 1800واحد می بایست بلاعوض به ساکنین این منطقه به عنوان مالکان اصلی با متراژی بسیار بزرگ‌تر از وضعیت خانه های قبلی آن‌ها واگذار شود.

تسنیم

برچسب ها:

پیکان شهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman