نرخ عوارض صدور پروانه از خردادماه به روز می شود

نرخ عوارض صدور پروانه از خردادماه به روز می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۱ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۲

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: محاسبه عوارض صدور پروانه سال ۹۹ با دو ماه تاخیر از ابتدای خرداد ماه اجرایی می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، «عبدالرضا گلپایگانی» در این باره گفت: با توجه به اینکه طرح دو فوریتی دریافت عوارض ساختمانی بر مبنای نرخ سال ۹۸ از سوی شورای شهر تا پایان اردیبهشت در نظر گرفته شده، از ابتدای خرداد ۹۹، نرخ جدید پرداخت عوارض ساختمانی اعمال می شود که بر این اساس شهروندان تهرانی تا ۱۰ روز دیگر فرصت دارند تا از شرایط پرداخت و تقسیط عوارض با نرخ سال گذشته بهره مند شوند.

وی با تأکید بر مدت زمان باقی مانده جهت بهره مندی متقاضیان افزود: سیاست مدیریت شهری بر رونق ساخت و ساز و تولید مسکن است و بدین منظور با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و رکود اقتصادی تصمیم گرفته شد محاسبه نرخ جدید عوارض صدور پروانه ساختمانی سال ۹۹ با دو ماه تاخیر از ابتدای خرداد ماه اجرایی شود.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: بر این اساس مبنای محاسبه نرخ عوارض در دو ماه ابتدایی سال جاری بر مبنای نرخ عوارض سال ۹۸ محاسبه شده و شهروندان تهرانی تا ۱۰ روز دیگر فرصت دارند تا از شرایط پرداخت و تقسیط عوارض با نرخ سال گذشته بهره مند شوند.

 

بیشتر بخوانید: وزیر کشور باید سقف نرخ عوارض را تایید کند

با پیشنهاد محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، نرخ عوارض صدور پروانه ساختمانی در دو ماهه ابتدای سال ۹۹ با نرخ سال ۹۸ محاسبه می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه در دویست و پنجمین جلسه خود، طرح دو فوریتی «دریافت عوارض ساختمانی در دو ماهه اول سال ۹۹ بر مبنای نرخ سال ۹۸» را در دستور کار قرار دادند.

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح، اظهار داشت:‌ به منظور کمک به مؤدیان شهرداری، کاهش مراجعات حضوری و تحت تأثیر قرار گرفتن ساخت و ساز شهری به دلیل موضوع کرونا باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود:‌ طرح یاد شده، می‌تواند راهکاری مناسبی در شرایط فعلی باشد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با پیشنهاد این عضو شورای شهر تهران موافقت کردند و نرخ عوارض صدور پروانه ساختمانی در دو ماهه ابتدای سال ۹۹ با نرخ سال ۹۸ محاسبه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: رکورد 36 ماهه رکود ساختمانی در پایتخت زده شد

ایرنا


برچسب ها:

پروانه ساختمانی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman