مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان خبر داد:

احداث هشت هزار مسکن در مناطق سیل‌زده

احداث هشت هزار مسکن در مناطق سیل‌زده
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌ طی یکسال گذشته هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی جایگزین واحدهای تخریبی و جابجا شده مناطق سیل‌زده استان احداث و تحویل مردم شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود رضایی در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی لرستان که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد با اشاره به آغاز عملیات ساخت و ساز ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد سیلزده افزود: عملیات اجرای۱۲هزارو ۲۰۰ واحدآرماتوربندی و بتن فنداسیون، ۱۱هزار و ۶۰۰ واحد اجرای اسکلت، ۱۰ هزار و ۵۰ واحد اجرای دیوار چینی و سقف به اتمام رسیده و هشت هزار و ۱۰۰واحد تکمیل و به مردم سیل زده استان لرستان تحویل شد.

وی اظهار داشت:‌ در این مدت قرارداد بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز با بانک های عامل منعقد و تاکنون بیش از۳۷۰میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل زده لرستان پرداخت شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین گفت: ۱۰۳هکتار زمین برای جابجایی بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی سیلزده واقع درحریم و بستر رودخانه‌های استان خریداری و بیش از ۸۰ هزارتن سیمان رایگان در این راستا توزیع شده که این روند تا اتمام عملیات بازسازی در این مناطق ادامه خواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: در مجموع ۱۲ هزار واحد نیاز به احداث داشته، تعمیرتمامی ۲۰ هزار واحد سیلزده استان به اتمام رسیده و پیش بینی برای تحویل تمامی واحدهای احداثی در ابتدای سالجاری بود که متاسفانه شیوع کرونا تاثیر مستقیم و شدیدی بر روندبازسازی گذاشته و این امر محقق نشد.

به هر خانوار خسارت دیده، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.

برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعیین شده است.

ایرنا

برچسب ها:

سیل زده ،لرستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman