نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک:

قیمت مسکن به سقف تورم رسید

قیمت مسکن به سقف تورم رسید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۱ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۱

عقبایی، نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک ضمن رد آمار بانک مرکزی مبنی بر کاهش دو درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه گفت: قیمت مسکن نه تنها کاهش دو درصدی نداشته، بلکه رشد آن به سقف تورم در شهرهای بزرگ رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حسام عقبایی، نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: در سال های گذشته هیچگاه ملاک اصلی وضعیت بازار مسکن را فروردین ماه قرار نمی دادیم. ۲۰ روز این ماه تعطیل و بازار مسکن اواسط اردیبهشت ماه خود را پیدا می کرد؛ امسال اما در فروردین تعطیلی مطلق را پیش رو داشتیم.

عقبایی یادآور شد: از اسفند ماه که وارد بازار کرونایی شدیم، حجم انباشته ای از نیاز مردم باقی مانده بود و امکان انجام معامله مسکن را نداشتند؛ از طرفی تورم عمومی که مرکز آمار ایران برای فروردین اعلام کرد، ۳۰,۰۲ درصد است و لذا کاهش قیمت هیچ مفهومی ندارد.

اجاره بهای شهرهای بزرگ به سقف تورم می رسد

«وضعیت قیمت بازار مسکن در فروردین ۹۹ و هم اکنون نه تنها کاهش دو درصدی نداشته، بلکه رشد آن به سقف تورم در شهرهای بزرگ رسیده است.»

نائب رئیس صنف مشاوران املاک با بیان این مطلب تصریح کرد: مسکن کافی برای نیازمندان واقعی تولید نشده و سرمایه هایی که به سمت بورس و طلا می رود از میان طبقات بالای جامعه است.

عقبایی گفت: در بازار مسکن سودا گری و سفته بازی می شود و نمی توان گفت مسکن به میزان کافی در کشور وجود دارد. با توجه به تورم عمومی و رشد قیمت مسکن تا سقف این تورم، رشد اجاره بها در نیمه اول سال تا نزدیکی تورم پیش می رود.

مسکن به خانه های زیارتی و لوکس می رسد

همچنین ایرج رهبر، نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران ضمن مصاحبه با این بخش خبری تحلیلی در خصوص چشم انداز تولید مسکن گفت: نمی توان ادعا کرد تولید مسکن روبراه شده و اگر تولید رو به رشد باشد هم دو سال دیگر اثر می گذارد.

وی ادامه داد: انباشت تقاضا سالانه بدتر می شود و اگر به فکر تولید جدی نباشیم، در آینده دچار مشکلات بیشتر خواهیم شد.

اما آیا نیاز به تولید سالانه یک میلیون مسکن درست است؟ رهبر در این باره گفت: مسکن موجود برای خانواده های هدف ایجاد نمی شود. بلکه خانه های زیارتی، لوکس، زیارتی و خانه دومی ملاک این تولید قرار گرفته اند.

به عقیده رهبر مسکن فعلی باید برای اقشار متوسط و رو به پایین ساخته شود؛ درحالیکه ۶ میلیون نفر هنوز ازدواج نکرده و در نوبت تهیه مسکن قرار دارند.

صداوسیما

برچسب ها:

قیمت مسکن ،تورم 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman