طبق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران:

بارگذاری در حریم زاینده‌ رود ممنوع شد

بارگذاری در حریم زاینده‌ رود ممنوع شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۲ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۱

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با ارسال نامه‌ای به استاندار چهارمحال و بختیاری، مصوبه و ملاحظات این شورا در خصوص طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سامان زاینده‌رود را اعلام کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرزانه صادق مالواجرد، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به اقبال عباسی، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری، مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سامان زاینده رود را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای ، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور به استحضار می‌رساند: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۸/۱۰/۳۰ خود، " طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سامان زاینده رود، مصوب مورخ ۹۲/۶/۲۸ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری را با عنایت به صورت‌جلسه مورخ ۹۸/۹/۱۱ کمیته فنی ۲ (گردشگری) مورد بررسی قرار داد و مقرر کرد، اسناد و مدارک طرح با اعمال اصلاحات زیر و تایید دبیرخانه شورای‌عالی به مراجع مربوطه ابلاغ شود:

۱- طرح منطقه نمونه گردشگری سامان در محدوده‌ای به مساحت ۳۰/۷ هکتار، اصلاح و جمعیت متوسط گردشگر روزانه ۱۳۰۰ نفر، ملاک برنامه‌ریزی فیزیکی و احداث فضاهای اقامتی، تفریحی و خدماتی پروژه، مطابق معیارهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

۲- با مکاتبه دبیرخانه شورایعالی با وزارت نیرو، میزان دقیق آب قابل تخصیص به پروژه برای مصارف مختلف استعلام و با نیاز آبی احداثات مختلف پروژه منطبق شود. در هر صورت حداکثر سطح اشغال ساختمانی برای کلیه احداثات طرح اعم از فضاهای اقامتی، تفریحی، گردشگری و خدماتی معادل ۸ درصد و حداکثر تراکم قابل احداث در آن معادل ۱۵ درصد خواهد بود.

۳- هر گونه بارگذاری در حریم کیفی و بستر رودخانه زاینده رود (تحت هر عنوان و اعم از اقامتی، خدماتی و ...) ممنوع می‌باشد.

۴- رعایت ملاحظات زیست‌محیطی مطابق نامه شماره ۸۹/۱۰/۲۱/۷۷۹۶ مورخ ۸۹/۲/۸ سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل اجرای طرح الزامی است.

۵- کل اعیان منطقه نمونه گردشگری جهت استفاده عمومی است و هر گونه تفکیک و واگذاری و فروش عرصه ممنوع است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

زاینده رود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman