مدیرکل سابق ثبت اسناد کرمانشاه خبر داد:

صدور 66 هزار سند مالکیت در کرمانشاه

صدور 66 هزار سند مالکیت در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۱

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت: طی یکسال و نیم گذشته تعداد 66 هزار سند مالکیت در استان کرمانشاه صادر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، عباس مرادخانی در مراسم تودیع خود، در تشریح عملکرد 18 ماهه‌اش در این اداره کل، از صدور 66 هزار سند مالکیت در استان طی این مدت خبرداد و اظهارکرد: حدود 1637 فقره صدور سند هم در راستای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی داشتیم.

وی بابیان اینکه سال گذشته برای اولین بار درکرمانشاه اسناد کشاورزی صادر شد، عنوان کرد: حدود 93 فقره پرونده صدور سند مالکیت برای 89 هکتار از اراضی کشاورزی استان تشکیل دادیم.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور جلوگیری از به یغما رفتن بیت المال 1318 فقره نیز اسناد مالکیت دولتی صادر شد.

وی تعداد کل پرونده‌های موجود اسناد مالکیت در بایگانی اداره کل ثبت اسناد استان را 593 هزار پرونده اعلام کرد.

مرادخانی به فعالیت‌های انجام گرفته در بخش اجرای ثبت هم اشاره کرد و گفت: تعداد کل پرنده‌هایی که در این بخش تشکیل شد، حدود 5030 پرونده بود که حدود 2900 پرونده یعنی دو سوم آن رسیدگی و مختومه شد.

وی رقم وصول مطالبات بانک‌های استان در این بخش را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش کردیم تا با وصول مطالبات بانک ها، بتوانیم برای دولت پولساز باشیم.

مدیرکل سابق ثبت اسناد استان کرمانشاه در ادامه گفت: طی یک سال و نیم گذشته تعداد 2048 شرکت در استان کرمانشاه ثبت شد و در سند ثبتی 8000 شرکت هم تغییرات داشتیم.

وی همچنین بااشاره به فعالیت 166 دفتر اسناد رسمی، 74 دفتر ازدواج و 44 دفتر طلاق در استان، عنوان کرد: طی این مدت 280 هزار سند در این دفاتر تنظیم شد.

مرادخانی در ادامه با بیان اینکه طی 18 ماه گذشته اقدامات خوبی درحوزه آرشیو الکترونیکی شد، عنوان کرد: پس از تشکیل پرونده در اداره کل ثبت اسناد، ابتدا اوراق پرونده را اسکن و سپس آرشیو الکترونیکی کردیم.

وی همچنین بااشاره به فعالیت 16 واحد ثبتی در سطح استان، اعلام کرد: تعدادی از این واحدها نوساز و مابقی قدیمی هستند که امیدواریم برای نوسازی آنها بویژه در شهرستان‌ها اقدامات مورد نیاز تداوم پیداکند.

در این مراسم امیر بشیری به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد استان کرمانشاه معرفی شد.

ایسنا

برچسب ها:

سند مالکیت ،کرمانشاه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman