رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد خبر داد:

نرخ مصالح ساختمانی افزایش خواهد یافت

نرخ مصالح ساختمانی افزایش خواهد یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۷ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۷

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد از افزایش ۱۱۰ درصدی و غیرمنطقی برخی اقلام در این بازار خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامرضا سلطانی در تشریح آخرین وضعیت بازار مصالح ساختمانی و نوسانات قیمتی، گفت: با دعوت از دست‌اندرکاران واحد‌های تولیدی برخی مصالح مانند آجر، موزاییک، سرامیک، بلوکه‌های سیمان، هبلکس و ... مذاکراتی انجام شد و در نهایت مقرر شد با وجود شرایطی که در پی شیوع ویروس کرونا گریبان کسب و کار‌ها را گرفته، به افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها رضایت دهند. این میزان افزایش به‌دلیل بالارفتن نرخ حمل و نقل و دستمزد کارگر اعمال شده و در میزان سود هیچ تأثیری ندارد.

او با بیان اینکه واحد‌هایی تولیدی یاد شده به نوعی زیرمجموعه اتحادیه مصالح ساختمانی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس با توافق صورت گرفته، این افزایش از ابتدای خرداد روی اقلام مصالح اعمال شده و این در حالی است که دستمزد کارگران در سال جاری با ۲۱ درصد افزایش مواجه بوده و به این ترتیب هزینه نیروی انسانی این واحد‌های تولیدی بالاست.

سلطانی به سایر مصالح ساختمانی که زیرمجموعه این اتحادیه تولید نمی‌شوند نیز اشاره کرد و افزود: برای نمونه واحد‌های تولیدی شن و ماسه زیر نظر صنایع و معادن فعالیت دارند و بنابراین در نرخ‌گذاری از ما تبعیت نمی‌کنند و تنها شن و ماسه شسته در ۵ اسفند ۹۸، با افزایش ۵۰ درصدی قیمت مواجه شد که با وجود مخالفت‌های صورت گرفته، کسی توجه‌ای نکرد و به مصوبه‌ای که از قبل داشتند، استناد کردند و اصرار داشتند اگر این میزان افزایش اعمال نشود، متضرر خواهند شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد افزود: این در حالی است که دوباره از ابتدای خرداد، یک افزایش ۴۰ درصدی دیگر هم بر قیمت شن و ماسه اضافه شد و به این ترتیب این محصول با ۱۱۰ درصد افزایش قیمت در مدت ۳ ماه مواجه شده است و اعتراض‌ها هم راه به جایی نبرد.

او با اشاره به برخی خبر‌ها مبنی بر افزایش قیمت بتن گفت: با افزایش قیمت شن و ماسه، منتظر افزایش قیمت‌ها در بازار بتن بودیم، اما از میزان و چگونگی آن هنوز اطلاعی در دست نیست.

شهرآرا نیوز

برچسب ها:

مصالح ساختمانی ،مشهد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman