جریمه یک واحد تولیدی شن و ماسه در ایلام

جریمه یک واحد تولیدی شن و ماسه در ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۷

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: بر اساس رای صادره از دستگاه قضایی، یک واحد تولیدی شن و ماسه غیر استاندارد در شهر ایلام به پرداخت ۵۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مهناز همتی افزود: با توجه به اینکه واحدهای تولید کننده شن و ماسه مشمول استاندارد اجباری بوده و به جهت اهمیت آنها در ساخت و سازها و نقشی که در کاهش خسارات ناشی از زلزله دارند، این اداره کل ضمن تذکر و اخطارهای متعدد در راستای استانداردسازی محصولات، واحد مربوطه را به دلیل نداشتن پروانه و عدم رعایت استاندارد ها به مراجع قضایی معرفی می کند.

وی افزود: در صورت عدم استاندارسازی واحدهای تولیدی این اداره کل برابر قانون نسبت به پلمب، توقیف خط تولید و معرفی آنها به دادگاه و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم، مصرف کنندگان و از بین بردن سرمایه های ملی برشمرد و گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفین و تولیدکنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می کند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: در این مدت ۵۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در این استان صادر و تمدید مهلت شد.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: همچنین در این مدت (سال ۹۸) ۳۸ فقره پروانه علامت استاندارد تعلیق و ابطال شد.

وی انجام ۵۳۱ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان توسط کارشناسان و بازرسان را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان کرد و افزود: سال گذشته ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد (تولید شن و ماسه، بتن آماده و فوم پلی استایرین) در این استان شناسایی و پلمب شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: این واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استانداردها و بی توجهی به دریافت اخطارهای متعدد در خصوص رفع نواقص، پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی، از معرفی ۸۶ فقره پرونده حقوقی واحدهای متخلف ایلام به مراجع قضایی استان (تعزیرات حکومتی و دادگستری) در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: در این‌ مدت چهار واحد تولیدی به دلیل جعل علامت استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: با بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل در سال ۹۸، هشت مجموعه تجهیزات شهربازی غیر استاندارد که مغایر با حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی مردم بود با دستور دادستان و همکاری پلیس اماکن پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت روحیه تعامل و همکاری در پیشبرد اهداف استان در سال جدید، افزود: اداره کل استاندارد ایلام تلاش می‌کند که سطح تعاملات خود با دستگاه‌های دیگر را در مسیر اهداف کلی استان توسعه دهد.

۲۲۰ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

شن و ماسه ،ایلام 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman