جزئیات سهم هر استان از مسکن فرهنگیان

جزئیات سهم هر استان از مسکن فرهنگیان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۶

دولت در قالب اجرای طرح مسکن ملی از نیمه اردیبهشت ماه در گام نخست عملیات اجرایی احداث ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان را در برخی استان‌ها آغاز کرد تا این بار در قالب این طرح ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان خانه دار شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، این خانه ها قرار است ظرف بازه زمانی دو ساله و با تجمیع امکانات وزارت خانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ساخته شوند و از این رو عملیات کلنگ زنی با دستور معاون اول رییس جمهوری در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، سمنان، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. در مراحل بعد قرار است این طرح در سایر استان ها نیز اجرا شود.

بخشی از واحدهای مسکونی بناست در شهرهای جدید احداث شوند که طبق اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، در استان تهران، شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد، در استان فارس برای شهرهای قیر(۶۰ واحد)، پاسارگاد (۶۰ واحد) و صدرا (۱۰۰۰ واحد) در مجموع ۱۱۲۰واحد و در استان خوزستان برای شهرهای دزفول (۱۲۸ واحد)، خرمشهر(۲۰ واحد)، شوشتر(۶۴ واحد)، بهبهان (۶۴ واحد)، رامشیر (۶۴ واحد)، شیرین شهر (۵۰۰ واحد) و رامین (۱۰۰۰) در مجموع ۱۸۲۰ واحد ساخته می‌شود.

همچنین در استان آذربایجان شرقی برای شهر جدید سهند هزار واحد، در استان اصفهان برای شهر جدید فولادشهر سه هزار واحد و در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش در مجموع ۷۲۱ واحد برای فرهنگیان ساخته خواهد شد.

ثبت نام برای مسکن فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می شود و در صورت داشتن شرایط قانونی متقاضیان، افراد به شرکت عمران شهرهای جدید هر استان معرفی می شوند.

سهم هزار واحدی فرهنگیان استان مرکزی

به گفته محمود مرادی مدیرعامل شرکت عمران شهر امیرکبیر اراک، یک هزار واحد مسکونی سهمیه فرهنگیان از طرح ملی اقدام مسکن در استان مرکزی است که این سهمیه در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر به تعداد هرکدام ۵۰۰ واحد پیش بینی شده است.

زمین مورد نیاز این طرح در استان مرکزی در شرکت عمران شهرک امیرکبیر در حال آماده سازی بوده که شامل زیرسازی، جدول کشی، تامین تاسیسات برق و آب است تا در قالب قرارداد مشارکتی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

سهم استان مرکزی در طرح مسکن ملی ۱۲ هزار واحد است که از این تعداد یک هزار واحد برای فرهنگیان استان پیش بینی شده است.

احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در پرند

شهر جدید پرند در استان تهران، محل ساخت ۵۰۰ واحد از مسکن فرهنگیان خواهد بود و به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از مجموع۱۷ هزار نفر از فرهنگیان شهرستان های تهران ۹ هزار نفر واجد شرایط دریافت خانه شناخته شده‌اند.

محمد صیدلو به ایرنا گفته است: با توجه به اینکه بخش اعظم هزینه مسکن به خرید زمین مربوط می شود، مقرر شده است آموزش و پرورش با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین را به صورت رایگان در اختیار قرار داده و فقط هزینه های ساخت واحد مسکونی از فرهنگیان اخذ شود.

صیدلو تاکید کرد: تلاشهایی صورت گرفته تا با ارائه تسهیلات وام به فرهنگیان، مشارکت آنان در این طرح با کمترین فشار اقتصادی صورت پذیرد.

ایوانکی محل ساخت ۲ هزار مسکن فرهنگی سمنان

آنطور که محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفته، ۲ هزار واحد مسکونی فرهنگیان در ایوانکی شهرستان گرمسار ساخته می شود و معلمان سمنانی در صورتی که واجد شرایط باشند، زمین برای ساخت مسکن به آنها تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی در ایوانکی به علت آماده نبودن زمین با کمی تاخیر آغاز می شود.

ساخت مسکن فرهنگیان در ۲۰ شهر خوزستان

در استان خوزستان ساخت مسکن فرهنگیان در شهرهای مختلفی چون دزفول، خرمشهر، شوشتر، بهبهان، رامشیر، شیرین شهر و رامین پیگیری می شود تا در مجموع ۲۷۲۴ واحد مسکونی احداث شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اعلام اینکه تعداد قابل توجهی از این واحدها در شهرستان اهواز ساخته می‌شود، اظهار داشت: در مجموع در طرح ملی مسکن سهمی که به آموزش و پرورش خوزستان اختصاص داده شده ۲ هزار و ۷۲۴ واحد است اما سرجمع طرح‌های اقدام ملی که تا به امروز تعیین تکلیف شده بیش از هفت هزار و ۷۰۰ واحد است.

این طرح در زمینی به مساحت حدود ۱۱۰ هکتار در شهرهای مختلف استان خوزستان اجرا می شود.

سهم سه هزار واحدی فرهنگیان در اصفهان

به گفته عباس رضایی استاندار اصفهان در این طرح سه هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در شهرهای لنجان، نجف آباد، فولادشهر و فلاورجان ساخته می‌شود و طبق برنامه ثبت نام متقاضیان فرهنگی توسط اداره کل آموزش و پرورش انجام و افراد واجد شرایط مشخص می شوند.

این واحدها در متراژهای ۷۰ تا ۱۲۰ متری ساخته می شوند تا همه نیازهای فرهنگیان را پوشش دهند.

همچنین به گفته علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان، سهم این استان از طرح مسکن ملی ۷۰ هزار واحد مسکونی است که از مجموع ۴۰ هزار نفری که برای آن ثبت نام کردند، نزدیک ۲۰ هزار نفر شرایط لازم را برای دریافت مسکن داشتند.

۱۱۲۰ معلم استان فارس خانه‌دار می شوند

بر اساس اعلام استاندار فارس، در قالب طرح مسکن ملی فرهنگیان، ۱۱۲۰ نفر از معلمان این استان خانه دار می شوند که هزار واحد از این خانه ها در شهر جدید صدرا ، ۶۰ واحد در شهر قیر و ۶۰ واحد دیگر در پاسارگاد احداث خواهد شد.

عنایت الله رحیمی گفته است: این استان در خصوص برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن حدود ۴۸ هزار سهمیه دارد که تاکنون ۴۹ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و تا امروز بیش از ۳۳۲ هکتار از اراضی مورد نیاز اجرای این طرح در شهرهای مختلف فارس تامین شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱ هزار واحد مسکونی از این تعداد در شهر جدید صدرا به بهره برداری خواهد رسید که حدود ۸۰ هزار نفر در سالهای آینده به واسطه ایجاد این واحدهای مسکونی به جمعیت این شهر جدید افزوده خواهد شد و مابقی این خانه ها در سایر شهرهای فارس احداث می شود.

ساخت یک‌هزار واحد مسکن فرهنگیان در آذربایجان‌شرقی

آنطور که استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده، همه هزار واحد سهم این استان از طرح مسکن ملی فرهنگیان در شهر جدید سهند که در جنوب تبریز واقع شده است، ساخته می شود و انتظار می رود با اجرای این طرح، رسته های شغلی مرتبط با بخش مسکن فعال شده و به رونق تولید کمک کنند.

محمدرضا پورمحمدی گفته است: مسکن فرهنگیان در زمینی به مساحت ۳۶ هزار و ۱۱۶ مترمربع با زیربنای ۱۰۸ هزار و ۳۴۸ مترمربع در شهر جدید سهند احداث می شود و در صورت تامین و پشتیبانی مالی دولت این طرح در مدت ۱۸ ماه به اتمام می رسد.

۷۲۱ معلم در کهگیلویه وبویراحمد خانه‌دار می‌شوند

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قرار است ۷۲۱ واحد مسکن فرهنگیان ساخته شود اما به گفته استاندار ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر از فرهنگیان متقاضی مشارکت در این طرح واحد شرایط دریافت مسکن هستند که با احتساب معلم دانشجوها این رقم به ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر می رسد.

کلانتری سهم استان کهگیلویه وبویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن را ۳ هزار و ۵۰۰ واحد دانست که البته بالای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه متقاضی شدند.

اجرای مسکن ملی فرهنگیان زنجان به زمان دیگری موکول شد

هرچند از زنجان نیز به عنوان استان‌هایی که این قرار است طرح مسکن فرهنگیان اجرایی شود، در خبرها نام برده شد اما سعید شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفته است: از آنجا پیشرفت کار در خصوص طرح ملی مسکن فرهنگیان در استان ضعیف است، این کار به زمان دیگری موکول شده است.

وی توضیح داد: آموزش و پرورش زمینی برای این طرح معرفی کرده که تغییر کاربری آن انجام شده است اما باید متقاضیان را اعلام کرده و پیگیر موضوع باشد تا کارها به سرانجام برسد و تفاهم نامه‌های مربوطه به امضا برسد.

همچنین به گفته فضائل خاتمی رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عملیات اجرایی مسکن ملی فرهنگیان در این استان در فاز گام بعدی انجام خواهد شد.

از استان زنجان سه هزار و ۲۰۰ فرهنگی متقاضی مسکن بودند.

سهم هر استان از طرح مسکن فرهنگیان
استان تعداد واحدها
استان مرکزی 1000
تهران 500
سمنان 2000
خوزستان 2724
اصفهان 3000
فارس 1120
آذربایجان شرقی 1000
کهگیلویه و بویراحمد 721



ایرنا


برچسب ها:

مسکن فرهنگیان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman