وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

دلایل تأخیر در آغاز ساخت مسکن فرهنگیان

دلایل تأخیر در آغاز ساخت مسکن فرهنگیان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

وزیر راه و شهرسازی دلیل تأخیر در اجرای تفاهم نامه ساخت مسکن فرهنگیان و طرح ملی مسکن را سختی شناسایی افراد واجد شرایط واقعی عنوان کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی در مراسم آغاز ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی فرهنگیان که پیش از ظهر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس با ۶ استان برگزار شد، گفت: ساخت این واحدها در راستای تفاهم نامه ساخت ۱۷۰ هزار مسکن فرهنگیان است که آذرماه پارسال با وزارت آموزش و پرورش به امضا رساندیم.

وی مهمترین بخش امضای این تفاهم نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی مختلف را پایدار کردن فرآیند ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع برای فرهنگیان نیز اهمیت ویژه ای دارد و باید به یک رویه پایدار تبدیل شود.

اسلامی افزود: قرار نیست صرفاً یک پروژه‌ای در یک مدت زمانی محدود برای فرهنگیان ساخته شود و پس از آن دیگر این قشر به فراموشی سپرده شوند، بنابراین با تعریف ضوابط و تعیین آئین نامه مربوطه میان دو وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی، قرار است هم اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و هم اراضی متعلق به وزارت آموزش و پرورش به این موضوع اختصاص یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اجرای این تفاهم نامه به توسعه معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان نیز کمک خواهد کرد. پروژه‌ای که امروز کلنگ زنی می‌شود، به برکت همین نگاه دولت در خصوص ارتقای منزلت فرهنگیان است.

وی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در اجرای این تفاهم نامه را انتخاب افراد واجد شرایط و تعیین صحیح اولویت‌ها دانست و گفت: برخی به ما انتقاد می‌کنند که چرا در اجرای طرح ملی مسکن و نیز تفاهمنامه ساخت مسکن فرهنگیان تأخیر به وجود آمده که باید گفت شرایط به گونه‌ای شد که امکان تشخیص افراد واجد شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا سخت شد و ما تا زمانی که نتوانیم اولویت‌های جامعه هدف را مشخص کنیم، سرمایه گذاری در این حوزه نمی‌تواند به اهدافی که تعیین شده است، به طور دقیق اختصاص یابد؛ به خصوص برای قشر فرهنگی که شناسایی افراد واجد شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهر


برچسب ها:

مسکن فرهنگیان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman